Gå til innhold

Noen som har hatt høyt blodsukker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått påvist for høyt blodsukker en gang, men så har det kun vært med det, og alt har vært normalt senere?

Sjekket blodsukkeret i går hos jordmor, hadde akkurat drukket jus, men den var på 10.0. Altfor høyt. Dro til legen i dag, og tok fastende test; 5.2. Ble henvist til sukkerbelastningstest.

Er litt bekymret for sv.skapsdiabetes. Jeg som er så opptatt av kosthold og lite sukker i maten og sånt.... æsj, nå håper jeg noen av dere har noen erfaringer å dele...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også det en gang og hadde ikke diabetes, men glukoseintoleranse, som er nummeret før. Jeg slapp altså å måtte måle blodsukkeret hele tiden, men fikk beskjed om at det KUN var sunn mat som gjaldt om jeg ikke ville ha diabetes. Dette trenger ikke å være noe å bekymre seg over. Lykke til med testen:)

Skrevet

Hei Marika

Jeg tror ikke du skal bekymre deg på forskudd! Jeg kan fortelle deg at jeg akkurat har vært gjennom det samme. Var på Glukosebelastningstest i forrige uke da siste prøver hos legen min var litt høye. Jeg er ekstremt nøye med kosthold, trener jevnlig og hadde derfor håpet jeg skulle slippe svangerskapsdiabetes! I dag kom resultatene og de var helt perfekte:-) Det var mest sannsynligvis bare frokosten den morgenen som hadde gjort utslaget! Og ja, jeg spiser godis he he......

Skrevet

Takk for svar, godt å høre! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...