Marika:):) Skrevet 19. januar 2010 #1 Skrevet 19. januar 2010 Noen som har fått påvist for høyt blodsukker en gang, men så har det kun vært med det, og alt har vært normalt senere? Sjekket blodsukkeret i går hos jordmor, hadde akkurat drukket jus, men den var på 10.0. Altfor høyt. Dro til legen i dag, og tok fastende test; 5.2. Ble henvist til sukkerbelastningstest. Er litt bekymret for sv.skapsdiabetes. Jeg som er så opptatt av kosthold og lite sukker i maten og sånt.... æsj, nå håper jeg noen av dere har noen erfaringer å dele...
Gjest Skrevet 19. januar 2010 #2 Skrevet 19. januar 2010 Jeg hadde også det en gang og hadde ikke diabetes, men glukoseintoleranse, som er nummeret før. Jeg slapp altså å måtte måle blodsukkeret hele tiden, men fikk beskjed om at det KUN var sunn mat som gjaldt om jeg ikke ville ha diabetes. Dette trenger ikke å være noe å bekymre seg over. Lykke til med testen:)
Alt-er-mulig Skrevet 19. januar 2010 #3 Skrevet 19. januar 2010 Hei Marika Jeg tror ikke du skal bekymre deg på forskudd! Jeg kan fortelle deg at jeg akkurat har vært gjennom det samme. Var på Glukosebelastningstest i forrige uke da siste prøver hos legen min var litt høye. Jeg er ekstremt nøye med kosthold, trener jevnlig og hadde derfor håpet jeg skulle slippe svangerskapsdiabetes! I dag kom resultatene og de var helt perfekte:-) Det var mest sannsynligvis bare frokosten den morgenen som hadde gjort utslaget! Og ja, jeg spiser godis he he......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå