Gå til innhold

Gravid og veldig plaget av hodepine...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd det samme, eller vet hva det kan komme av?

Jeg er 29 uker på vei og har de 2-3 siste ukene hatt hodepine daglig. Det er som regel ikke veldig vondt (har migrene, og det kan ikke sammenlignes), men moderate smerter i mange timer hver eneste dag. Det blir sjeldent så ille at jeg vurderer smertestillende, men jeg blir utrolig sliten av å gå sånn. Igår begynte det også å flimre for øynene da hodepinen stod på som verst. Den sitter mest i pannen.

Har hørt at jernmangel kan gi hodepine, og skal ringe legen og få en time. Hadde lavt jern i begynnelsen av svangerskapet. Noen som har hørt det samme? Har også hørt at det kan være svangerskapsforgiftning, men urinprøvene mine har vært fine..

Jeg har ikke merket noen sammenheng når det gjelder spising og soving, og tror også jeg drikker nok. Håper noen har noen innspill! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også slitt med det, er i uke 18 nå..

Men jeg var hos legen, og det jeg hadde var spenningshodepine..

Så lenge blodtrykk og urin er fin, så er det ikke sv.sk forgiftning..

God bedring!

Skrevet

hodepine kan være tegn på høyt blodtrykk. Greit å få sjekket fordi det kan være tegn på svangerskapsforgiftning. Ta med urinprøve også for sikkerhets skyld.

Skrevet

Jernmangel ga meg hodepine under siste svangerskap, den ble takk og pris borte etter jeg begynte med jerntabletter. Jeg hadde også flimring for øynene, det kom mest når jeg var sliten og ikke hadde sovet nok.

Lykke til!

Skrevet

Ta en tur til legen. Hodepine er ett av tegnene på at man kan ha svangerskaåpsforgifning. Og er det jernmangel som er grunnen, så kan de jo gjøre noe med det, så slipper du å gå slik. Trenger ikke være noe, men godt å få sjekket opp i det..

Håper du finner ut av det! Tungt å gå slik..

Skrevet

Jeg hadde hodepine gjennom hele tvillingsvangerskapet, med unntak av helt på slutten. De sa at sånn var det bare av og til, men du bør jo sjekke ut om det er noe annet. Svangerskapsforgiftning har jo hodepine som er tidlig symptom, men er alt bra så er det bare å bite i det. Jeg måtte spise ofte, lite, proteinrikt, unngå noe særlig sukker, drikke masse vann og slappe av midt på dagen.

Skrevet

Det hadde jeg og, viste seg å være lite jern og lav blodprosent.

Skrevet

Hodepine er IKKE et tegn på svangerskapsforguftning!!

Men pannehodepine kan være et teng på for høyt BT, og Høyt BT sammen med proteiner i uringen og ødemer kan være tegn på svangerskapforgiftning

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...