Tøysetipp Skrevet 19. januar 2010 #1 Skrevet 19. januar 2010 Jeg husket en gang hva de het, eller tuller jeg nå? I alle fall så er det en planteblomst jeg snakker om. Jeg kjøpte den for at den var så stor og frodig og hadde flere store dusker på seg. Fin var den og. Men, ikke så fin lenger nå. Den oppholder seg i et varmt, temperert rom, har fått litt vann hver dag og burde egentlig ikke klage. Nå henger den da selvsagt. Kan den bli like fin igjen, eller har jeg nok en gang kastet penger ut av vinduet?
Ugl@ Skrevet 19. januar 2010 #2 Skrevet 19. januar 2010 Hahahhaha....trodde det var andre "dusker" det var snakk om her jeg nå. Ingen anelse på hva slags plante/ blomst det kan være. Uansett, de fleste planter avblomster før eller senere, noen blomstrer igjen og er ikke så vært å se på uten, jeg pleier å hive ut de som blir stygge og triste, de ender i komposten, hender noen kvikkner til der senere også, så har tidvis en fargerik kompost :-)
Tøysetipp Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2010 Så du trodde det var snakk om intimfrisering. Skratt. Den får slå rot et annet sted da. Det skal jo liksom være blikkfanget når man kommer inn hoveddøren. Blomstene har ikke ramlet av, den har bare visnet.
kinderegget Skrevet 19. januar 2010 #4 Skrevet 19. januar 2010 Det er sikkert en Hortensia. Du kan plante den ut når frosten er godt, så kan den komme igjen år etter år. Ellers så er den ofte fin selv om den er tørr. kommer ann på åssen den vissner. Det er også mulig å få den fram igjen inne. da må den ha mye lys.....
Raych Skrevet 19. januar 2010 #5 Skrevet 19. januar 2010 Er det Hortensia du mener? Hehe, må si jeg stusset litt over overskriften akkurat med det samme jeg også Hortensian bør i alle fall ikke stå i driekte sollys, hvis det er den du har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå