Pirkeanonym Skrevet 19. januar 2010 #1 Skrevet 19. januar 2010 Da jeg fikk dattera mi for 3 år siden så var det ikke mye å velge i når det kom til bæretøy, derfor brukte vi BabyBjørn til henne. Vi bar ikke mye, men type; en kjapp tur på butikken, når vi var ute å reiste og div. Ellers brukte vi vognen. Nå har jeg forstått det sånn at BabyBjørn er en Nei- ting, at dette ikke er bra for hverken barnet eller mor. Hva bør jeg da velge? Jeg har ikke lyst på elastisk bæresjal, jeg kommer bare til å bruke det som tidligere, samt hvis vi er ute å går tur, og storesøster vil bruke vognen. Jeg så på Manduca, er det noe bra? Jeg er kjempeforvirra!
meg & to små vampyrer Skrevet 19. januar 2010 #2 Skrevet 19. januar 2010 Du får nok bedre hjelp på tettinntil enn her:) Men Mei Tai er ikke vanskelig å bruke hvertfall, og veldig godt å bære i. Jeg kjøpte elastisk sjal til kollikbarnet mitt og det redda dagen mange dager altså. Bare det at hun sov to timer i det sjalet hjalp så jeg ikke ble gal i hodet:) Nå skal jeg ha vevd sjal og gleder meg til å bruke de. Må lære med hvordan å knyte de godt, men det ordner seg nok. En på barselgruppa mi er veldig fornøyd med ergo. Og Mei Taien sin da.
Pirkeanonym Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2010 Takk, jeg skal gå inn på tettinntil å lese, men blir så forvirret over alle de forskjellige bæretøyene. Egentlig vil jeg jo bare ha en tilnærmet babybjørn, men som veier opp for det negative med babybjørnen.;-) Noe elastisk sjal kommer jeg aldri til å bruke, for det har jeg ikke tålmodighet til;-) Jeg får ta meg en tur på tettinntil å se om jeg finner ut av noe..
meg & to små vampyrer Skrevet 19. januar 2010 #4 Skrevet 19. januar 2010 Det er ikke vanskelig å knyte elastisk sjal altså, men man må jo ønske å lære seg det. Tar litt mer tid enn å bare klikke inn en sånn lås:) Var forresten verdt det pga at det var så utrolig deilig å bære i. Men ergoen blir jo sånn enkel. Manduca også. Mei Tai må man jo knyte, men den er ikke komplisert i det hele tatt. Veldig mange er veldig fornøyd med Mei Tai har jeg inntrykk av.
lille sprelle Skrevet 19. januar 2010 #6 Skrevet 19. januar 2010 Vi brukte elastisk sjal først. Deretter gikk vi over til ergo. Er veldig fornøyd med begge deler! Valgte ergo fordi den er lett og tar liten plass (kan ha den i sekken, vogna osv). Snuppa sitter godt i den og både far og mor kan bære i den (en er høy og en er lav)
yret Skrevet 19. januar 2010 #7 Skrevet 19. januar 2010 Manduca, beco eller ergo er like enkel å bruke som babybjørn, men bedre for deg og bedre for barnet. Ikke noe knyting involvert.
Rampongi Skrevet 19. januar 2010 #8 Skrevet 19. januar 2010 Har ikke erfaring med babybjørn, men bruker selv manduca på piraten som er 4 mnd nå. Den funker kjempefint synes vi lykketil!
malla09 Skrevet 19. januar 2010 #9 Skrevet 19. januar 2010 Jeg har nettopp kjøpt en Beco Butterfly til min datter på 3mnd. Er veldig fornøyd. Enkel å bruke, ingen knyttinger,men klipse på plass, og ligner en ryggsekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå