Gå til innhold

Trenger tips til lue til nyfødt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin om 3 uker og mangler fortsatt lue. Usikker på både type og str, så jeg håper noen har tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Strikke? :) De har mange fine på BabyShop synes jeg. Hemples har noen veldig veldig fine som dekker ørene godt :)

Skrevet

Strikke kan jeg faktisk ikke og spesielt ikke nå hvor jeg er helt satt ut med carpal tunnel syndrom. Hvilken str bør jeg kjøpe da tro?

Skrevet

et lite barnehode ligger vel på 34,35 og 36cm tror jeg, mange luer blir oppgitt i disse str, eller de vanlige som str.50 56 osv.

jeg tror det bruker å være greit utvalg i babybutikkene, min erfaring tilsier at man trenger 1-2 gode luer fremfor 4-5 forskjellige pene å se på :P (gjorde den tabben selv og fikk ikke bruk for flere av dem).

pass på at luen har en god fasong til hodet med bue helt fra øre, over pannen og til neste øre, mange luer er helt rette over pannen med 2 bittesmå øreklaffer som sjelden treffer på barnets ører. (det blir glipe og øreflippene stikker ut)

luer som ikke er så tykke og klumpete med dusker osv er de beste synes jeg:-)

lykke til!

Skrevet

Jeg har brukt ellte luer til alle mine både når de var nyfødte og oppover i størrelser. Det er de luene jeg har funnet med best passform for mine barn. Tror jeg har kjøpt str. 34 helt i begynnelsen ;)

Skrevet

Tusen takk for tipset! Hvor får jeg kjøpt Elite luer, vet du det?

Skrevet

Jeg ville anbefalt å kjøpe en lue uten knyting under haken. Jeg synes ikke det var noe sørlig å knyte under den bittelille haken. Jeg kjøpte bomullsluer på H&M, de har en bitteliten knute på toppen. De synes jeg var veldig praktiske, billige er de også.

Skrevet

Jeg synes alle luene til nyfødte er så tynne jeg!! Nå har jeg handlet to stykker i str 50 som er tykke, men jeg frykter at de er altfor store til det lille hodet :-S

Skrevet

Elsker ullfleece luene til nøstebarna. Brukte den minste str til lillemann som ble født i februar.

Skrevet

Jeg har kjøpt Janus Krinkel Ull. Syns den er litt tykkere enn de andre luene du får kjøpt i ull.

Skrevet

Jeg har også kjøpt den som snart en til har kjøpt, veldig fin og god, og med matchende dress! ikke så dyr heller! Deilig med myk ull! Tror hun skal ha på seg dette på vei hjem :)

Skrevet

Tusen takk for så mange svar! Jeg fant lue i går faktisk, en kjempesøt lue fra Kivat etter å ha tråla byen rundt. Men trenger jo flere og nå har jeg fått mange supre tips - tusen takk! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...