Gå til innhold

dere med bekkenløsning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jobber dere fullt?

får dere behandling som hjelper.?

har kontorjobb og sitter så og si hele dagen. og det er så vondt mellom bena, når jeg skal reise meg kommer jeg meg nesten ikke opp. stivner helt. er bare 22+4 så syns det er tidlig å slite med dette her. men som sagt fryktelig vondt å sitte og vondt å gå. så lurer litt på hva jeg bør gjøre. forlange sykemelding og behandling?

noen tips noen..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber 50%. Har gått til kiropraktor som løste opp en låsning i bekkenet. Nå går jeg til fyisoterapaut. Fysioterapauten får jeg gratis da legen skrev bekkenløsning med gangvasker selv om jeg kan gå.

Skrevet

Hei.

Jeg er 100% sykemeldt, og har vært det hele tiden. Jeg jobber i barnehage, og klarer ikke gå bort til jobben engang =P

Jeg går til fyseoterapi, men det er ikke mye di kan gjøre for meg gitt. Jeg bruker krykker ettermiddag/kveld. Da er jeg ferdig, og klarer ikke få meg rundt for egen maskin.

Har ingen andre å tenke på en meg selv siden jeg er førstegangs, Så jeg sitter/ligger på sofaen hele dagen. Å strikke er det eneste fornuftige som frister å gjøre =) Blir noen fine ting til tulla da =)

Ja jeg er 19+4 =)

Skrevet

Jeg er bare 15 uker, og har vært sykemeldt 50% i to uker - siden 1. kontroll. Har som deg en kontorjobb og sliter merker jeg. Blir veldig stiv i ryggen og får problemer med å gå normalt utover ettermiddagen/kvelden. Har to små barn hjemme som jeg også må fungere for, så jeg har bestemt meg for å be om 100% sykemeldig fra neste kontoll. Ingen er tjent med at jeg sliter meg ut, og kanskje får så vondt at jeg ikke kan fungere normalt - ikke jeg, ikke mannen min og ikke barna mine.

Skrevet

samme her. har en 2 årig hjemme som krever sitt også. sånn som det er nå orker jeg nesten ikke å ta meg av henne. helt forferdelig.

fikk lege time i dag kl 1400. håper legen skjønner hvor vondt jeg har det og sykemelder meg litt.

klarer virkelig ikke å fungere nå.

Skrevet

Jeg anbefaler dere på det sterkeste å ta kontakt med en kiropraktor.

Jeg var ekstremt skeptisk til kiropraktor men var desperat. Jeg kunne ikke gå, ikke stå, ikke ligge osv. Jeg va så fortvila at jeg vurderte å søke om sykehjemsplass...

Gikk til en kiropraktor som har ekstra kurs i gravide med bekkenplager, hun løste opp de låsningene jeg vist hadde. Trengte bare 1 behandling før jeg ble mye bedre. Etter 3 behandlinger er stivheten i rompa og rygg og smerter ned foten nesten borte.

Har fremdeles vondt forran i lysken og nedover på innsiden av lårene men dette kan ikke sammenlignes med hvordan jeg hadde det.

Håper at fysioterapi og moderat trening kan gjøre at jeg kan jobbe 50% resten av svangerskapet.

Er 24 uker.

MOTTOET ER: DET FINNES HJELP (for de aller fleste) IKKE GI OPP.

Skrevet

Du bør definitivt ta kontakt med legen din for å få rekvisisjon til fysio-behandling. Jeg måtte sykemeldes 100 % f.o.m. uke 16 selv om jeg synes det var mye og tidlig. Hadde skikkelig problemer med å gå/smerter de første 14 dagene, men så etter å ha tatt det litt med ro fra jobben som nattsykepleier ble jeg betydelig bedre. Har nå fått startet med bassengtrening (lette aerobic-øvelser i oppvarmet vann) og det er veldig lindrende samtidig som det skal styrke bekkenmuskulaturen. Har tro på at dette vil gi meg mindre eller ingen plager senere etter graviditeten. Har i tillegg to små barn på 1- og 3 år hvor bare èn av de går fire timer i park tre ganger i uka, så jeg trenger virkelig å være sykemeldt for den lille tiden som er igjen nå. Du bør i tillegg til å ta kontakt med lege, snakke med arb.giver om tilrettelegging så kan det hende du slipper å være 100% sykemeldt? Jeg kunne i utg.pkt. tenkt meg å vært yrkesaktiv litt lengre, men det var helsen og legen som bestemte at 100% sykemelding i mitt tilfelle var best. Og arb.giver kunne ikke imøtekomme meg med tilfredsstillende tilrettelegging. Så da ble det sånn.

Skrevet

Hei

Er nå 80% sykemeldt og håper jeg klarer å la være å gå ut i 100%. Har termin i juni. Du må absolutt få en henvisning fra lege til fysioterapi. Snakk også med arb.giver om å få tilrettelagt evt reduser arbeidsmengden litt. Bekkenløsning skla tas alvorlig. Manuellterapeut er veldig bra. Sjekk litt rundt i området og finn noen som virkelig kan jobbe med bekkenløsning. Men du må også få sjekke om det er en låsning, isjas, eller bekkenløsning du har et evt annet, men det hjelper en fysioterapeut deg med. Jeg går nå både på private timer hvor jeg får massasje etc, saltrening for de med bekkenløsning og bassengtrening for de med bekkenløsning. Tre ganger i uka til fysio. Helt utrolig bra tilbud. Du blir ikke bedre av bekkenløsning i løpet av svangerskapet, men smertene kan lindres. Du kan få hjelp til gode strekkøvelser som strekker muskulaturen rundt så ikke den blir så øm og stiv samt at du da evt kan få trening tilrettelagt for de med bekkenløsning slik at du også får gjort litt for å holde deg i form.

Skrevet

hei=)

jeg har bekkenløsning, og jobber i butikk, jeg har bare tilkalningsvikar så jobber jo ikke 100% og jeg fått ordnet det sånn at jeg jobber ca 4-5 timer pr gang, kanskje 2-4 dager i uken. jeg får tilrettelagt dagen veldig godt så jeg slipper sykemelding.... i allefall fåreløpig.

Jeg skal også begynne med bading for gravide... det er trenging som fysioterapeut anbefalte meg siden nesten ingen ble bedre av å gå til fysioterapeut.

Skrevet

Er 26+5 uker på vei, og har jobbet fullt frem til fredag forrige uke. Da måtte jeg sykemeldes i 40%, jeg har kontorjobb slik som deg.

Går til vanngym 2 ganger i uken og fysioterapi 1-2 ganger i uken, har også vært innom en kiropraktor tidligere i svangerskapet.

Det er lange ventetider på fysioterapi så begynn å ring rundt umiddelbart og få henvisning av fastlegen din. Jeg har vært litt treg med hele denne prosessen og har ikke tatt godt nok vare på meg selv/nok hensyn til bekkenløsning så jeg er heltids på krykker nå i tillegg til sykemeldt og masse trening.

Er ikke sikker du trenger sykemelding, eller kanskje bare 20%? Kanskje du bare trenger muliget til å legge deg litt nedpå på jobb midt på dagen om du har mulighet? Men behandling og gode råd fra fysio - DET skal du forlange og skynde deg med å få.

Du vil ikke ende på krykker... :(

Skrevet

Jeg skal føde i april og går til kiropraktor. Jeg er yrekssjåfør og kjører bil og har tunge løft som min arbeidsdag. Har ikke jobbet 100% siden 5august.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...