Vilde i magen <3 Skrevet 19. januar 2010 #1 Skrevet 19. januar 2010 Sitter her og gliser og klyper megselv i armen for å sjekke om jeg drømmer Men etter to, helt klart positive CB pluss tester er det vel ikke mye tvil <3 Har bestilt legetime til fredag. Er 5-6 uker påveg etter terminkalkulator sin mening MEN: Hva skal jeg spørre legen om? Hva gjør jeg på første legetime? Legen sier kanskje det meste som er å vite? Glemmer så lett hva jeg skal spørre om, så tenkte jeg skulle ta med en liten "fuskelapp" Har feks to katter, når får jeg teste om jeg er resistent mot denne toxoplasmose parasitten? Ooog når får vi høre hjertelyd? Veldig takknemmelig for alle svar!
GuttemammaTilTo Skrevet 19. januar 2010 #2 Skrevet 19. januar 2010 gratulerer så mye og velkommen hit!! legen vil nok spørre om de "obligatoriske" spm, som navn, og hvem er barnefar, når var første dag i siste mens, fastsette foreløpig termin, bestemme hvilket sykehus du skal føde på. måle blodtrykk, veie og mulig ta en gu (kommer an på om du nylig har tatt en), også ta en blodprøve :-) litt forskjellig ift hvem som er lege og hvor tidlig de er villige til å lete etter hjertelyden, men en gang mellom uke 13-15 tror jeg mange leger vil prøve å lytte i alle fall. dere fyller ut helsekort for gravide og du får nok litt brosjyrer og info om den videre oppfølgingen jeg gikk til lege i mitt første svangerskap, men vil denne gangen gå til jordmor da jeg syns det er enklere å prate litt, legen min sier kun det nødvendigste og gjør det han skal.. hehe. lykke til!
JeLa87 Skrevet 19. januar 2010 #3 Skrevet 19. januar 2010 Du blir tatt blodprøver av på første legebesøk. Der sjekker de om du har syfilis,hiv og om du er ressistent for både røde hunder og toxoplasmose:) Hjertelyden er nok litt tidlig. Er vanskelig å finne selv på de som er 12 uker på vei. Du kan nok spørre om legen kan prøve å finne den, men det kan være veldig vanskelig, så det er ingen grunn til bekymring hvis legen ikke finner den:)
Vilde i magen <3 Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. januar 2010 Tusen takk for svar Grugleder meg litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå