Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #1 Skrevet 19. januar 2010 Igjen inatt, så våknet jenta vår halv 4, og er våken enda. Hun klarer ikke å legge seg igjen. Hva kan dette være for noe? Hun skriker ikke, har ikke vondt, vil heller ikke ha noe. Bare stå opp, noe hun ikke får. Så nå har hun sittet/ligget i senga si siden halv 4. Så da må vi droppe bhg idag og, heldigvis har jeg fri. Men dette skjer jo andre netter og, så det går jo utover jobb, barn og bhg. Føler ikke at jeg kan sende ei jente i bhg når hun så vidt har sovet om nettene. Og ikke så lett å sove selv, når vi enda deler soverom pga liten leilighet. Har du noen råd eller tips? Opplevd noe av det samme selv?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #2 Skrevet 19. januar 2010 Slikt skjer. Pass på å følge dagens rutine, så selv om hun ikke drar i barnehagen så spiser hun og er ute til vanlige tider. Legg henne så til vanlig tid i kveld. Hvis historien gjentar seg gjennom flere dager må dere se gjennom rutinene på nytt. Man merker jo fort om hun blir trøtt/sur/sliten forterer hvis hun våkner tidlig. Hvis jenta er like bli og lett å ha med å gjøre ville jeg lagt henne en time senere å kjørt inn det som en rutine.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #3 Skrevet 19. januar 2010 Når hun våkner så tidlig, sover hun litt senere på dagen da? Eller sovner hun svært tidlig på kvelden? Hvor mange timer søvn tror du at hun får i løpet av et døgn?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #4 Skrevet 19. januar 2010 Må nok legge henne litt snart, la henne sove litt. Eller så kommer hun OG jeg til å være veldig trøtte (har jo ikke sovet mer enn 3 timer selv) Vi legger henne som vanlig mellom 20.00-21.00. Også står hun opp 07.15. Så gjennomsnittlig så sover hun nok fra 10 -12 timer døgnet. HI
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #5 Skrevet 19. januar 2010 For all del ikke la ungen sove på dagen da! da blir det bare enda mere kluss!. jeg har barn som ikke sov noe serlig fra fødsel til de var over 4år, å er egentlig ikke så mye man kan gjøre annet enn å forklare at nå er det natt nå skal man sove. problemet her er kansje at hun burde få sitt eget rom for å få ro. å man må ikke falle for fristelsen å la dem sove på andre tidspunkt da vokser problemet! selv om du er trøtt! min 6åring legger seg senest hal 9 og er oppe igjen rundt 7 hal 8. når han gikk i bhg og vi slet med søvnen så var det i seng kl hal 8 senest å opp kl kvart på 7. om han våknet på nettene så lot vi han bare ligge var inne å fortalte at det er natta nå så her er det ingen som står opp. noen dager var han stup trøtt men vi sendte han i bhg alikevel, for å ikke endre rutinene... jeg hentet han heller litt tidligere om jeg hadde muligheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå