Gå til innhold

hvordan ser denne søknaden ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åpen søknad - butikkmedarbeider

Jeg er ei jente på xx år, har samboer og er for tiden hjemme med vår datter på xx år.

Jeg ønsker med dette og melde min interesse i Deres bedrift, jeg har mulighet til fast heltid eller deltids stilling både dag, kveld og helg.

Jeg har jobbet i kiosk i x år, og har gjennom dette fått mye erfaring og kunnskap om salgsjobben.

Dette tror jeg vil være en fordel i forhold til en jobb hos dere, fordi jeg har lært god kundebehandling og (service?) i tillegg til at jeg har erfaring med stressende situasjoner.

Er lettlært og trives å jobbe med mennesker. Ellers er jeg en sosial, positiv og utadvendt.

Jeg er flink til å ta initiativ og er ikke redd for å ta i et tak

Jeg ser fram til å høre i fra dere.

Med vennlig hilsen

xxxxxxxxxxxxxxxx

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye er veldig bra. Noen tips:

Ikke start for mange setninger/ avsnitt med "jeg". Da fremstår du lett litt selvopptatt. Varier litt.

Vi skriver ikke lenger Deres med stor D.

Og/å feil: Ønsker med dette Å melde min interesse..

Resten av den setningen halter også litt. Heller enn: "..å melde min interesse i Deres bedrift", ville jeg skrevet "..å melde min interesse for å jobbe i deres bedrift"

Et menneske er ikke lettlært, et dataprogram kan være lettlært. Et menneske har lett for å lære.

Ellers var det en fin og kort søknad, og korte søknader er veldig deilig når man må lese mange. Lykke til med jobbsøkingen!

Skrevet

"Jeg ser frem til å høre fra dere" - er mer korrekt enn " i fra dere".

I tillegg har jeg erfaring" - er mer korrekt enn "I tillegg til at jeg har erfaring... "

"...trives MED å jobbe med mennesker."

Du har fått med det viktigste, er kortfattet og har

godt språk - lykke til :-)

Skrevet

Tusen takk for hjelp =D er så mye man ikke ser selv..

Skrevet

bare en liten ting til, burde jeg heller skrive : kunnskap om servicebransjen istedenfor salgsjobben?

Skrevet

Ja, det høres bedre ut. Eller: kunnskap/kompetanse innen salg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...