annabe36 Skrevet 19. januar 2010 #1 Skrevet 19. januar 2010 Veide meg da jeg sto opp i dag, deretter ca fire timer seinere. Da viste vekta hele fire kg mer! Er i uke 41, og ganske hoven i hender- føtter-ansikt. Er dette vanlig, eller kan det være svangerskapsforgiftning i utvikling? Har vært utrolig tørst i dag.
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 19. januar 2010 #2 Skrevet 19. januar 2010 4 kilo på noen timer er ikke normalt og kan indikere svangerskapsforgiftning. Siden du allerede er i uke 41 bør du kontakte føden. Like greit å få en "profesjonell" mening først som sist, lykke til.
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 19. januar 2010 #4 Skrevet 19. januar 2010 Det "vanlige" er vel at vekta varierer ca 2 kilo i løpet av en dag, men det kommer jo også an på om det var med og uten klær. Siden du er tørst har du sikkert drukket mye vann, og 1 liter vann veier jo 1 kilo. Ble bare litt nysgjerrig, hvorfor veier du deg så ofte??? Selv når man slanker seg anbefaler man max 1 gang i uka.
Ladybird82 Skrevet 19. januar 2010 #5 Skrevet 19. januar 2010 Mulig hun veide seg 2 ganger i dag fordi hun syntes det var noe merkelig med kroppen... Drukket mye, men ikke toalettbesøk. Jeg veier meg også ofte for tida for jeg må følge med på plutselig vektøkning grunnet evt svangerskapsforgiftning sent i sv.skapet. Håper hun fikk hjelp på føden
annabe36 Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 19. januar 2010 Hei dere, takk for svar! Jeg har sovet til nå og har ikke gjort noe med det enda, men skal til jordmor og sjekke urin etc nå straks. Stemmer det Ladybird82 sier- veide meg pga at det var noe rart m kroppen. Pløsete, tørst, pluss nerveklem i håndleddene (vonde fingre, karpaltunnelsyndrom), alt indikerer vel ødemer. Hodepine og en følelse av å være litt urven/syk. Ellers pleier jeg ikke veie meg særlig ofte, kun til annenhver kontroll hos lege (jordmor er nemlig kraftig overvektig og ser ut til å synes at veiing ikke er et offentlig anliggende) Var fremdeles tyngre nå, to kg mer enn i går samme tid. Ble innlagt grunnet svangerskapsforgiftning sist svangerskap og har litt forhøyet risiko nå, derfor er jeg ekstra bekymret. Burde sikkert hørt med føden i natt, men sovnet fra hele problemstillingen... Spent på ktr nå!
helene3 Skrevet 19. januar 2010 #7 Skrevet 19. januar 2010 Huff, håper det går bra med deg.. Skummelt med den forgiftninga. Lykke til da Hadde også sv.forgiftning forrige gang og er redd for det nå.. Vil ikke bli satt igang denne gangen!
annabe36 Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 19. januar 2010 Utrolig nok var alt greit, litt proteiner men bare spor, og blodtrykk under den magiske grensa. Vanlig m mer vann ikroppen på slutten. Hun sjekka også livmorhalsen, som var helt umoden, æsj det går nok mot igangsetting om to uker, akkurat samme historie som sist!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå