Gå til innhold

Noen som har født alene her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har det vært? Jeg tror jeg vil føde alene dersom mannen min ikke rekker fødselen. Han jobber i utlandet og kommer hjem 2 uker før termin. Jeg har ingen venninner jeg ønsker skal være med og jeg vil heller ikke ha med min mor eller svigermor. (tror jeg)...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min førstefødte fødte jeg alene. Det gikk jo helt fint, og fikk vel litt ekstra oppmerksomhet pga jeg var alene. Men man blir jo liggende der helt alene innimellom, både underveis og etterpå. Og jeg syntes det var ganske kjipt å ikke ha noen å dele gleden med rett og slett. Alt annet gikk helt fint. De andre gangene når jeg har hatt pappan med har jeg ikke hatt noen nevneverdig hjelp av pappan, så den delen var ikke forskjellig for min del :o)

Min siste fødsel da hadde jeg kun min førstefødte(datter) med på fødselen :D

Noe som jeg kanskje ville anbefalt er å ha med noen som kan være med deg underveis og etterpå. De trenger ikke være med på selve fødselen, men er jo fint å ha noen der resten av tiden. Ikke så gøy å ligge der med knallvonde rier helt alene osv. Og så er det fint å ha noen å dele vidunderet med etterpå :)

Skrevet

har ikke født alene selv men du kan jo høre om det tilbys doulaer/fødselsmedhjelper i ditt distrikt kanskje? så slipper du å være alene under fødselen. din mor og/eller svigermor kan jo vente på venterommet mens det pågår så har du noen å dele gleden med etterpå.

men kan jo fint hende du slipper å føde alene da;) mannen din kommer tross alt hjem to uker før termin. i de aller fleste tilfeller så holder jo dette;)

Skrevet

Å ja, jeg håper han rekker det!! Jeg har ikke lyst å føde alene, vil ha han med. Men føler at det er en så spesiell ting for meg at jeg ikke vil dele den med hvem som helst. Kanskje jeg kommer til å ombestemme meg å vil ha med min mor når alt kommer til stykket. Har en stor følelse at jeg føder før tiden (som jeg gjorde sist). Den ene venninnen jeg kunne tenkt meg hadde vært med, kan ikke pga helsemessige årsaker..

Skrevet

Med førstemann vurderte jeg å føde alene dersom faren hans ikke rakk å komme, men jeg slapp det heldigvis, noe jeg er utrolig glad for.

Den gangen ville jeg ikke ha med meg noen andre enn faren, mens denne gangen driter jeg litt i hvem som er med, så lenge jeg slipper å gjøre det alene.

Ikke for det, jeg vil jo aller helst ha med meg samboeren min. Det er jo han jeg føler meg trygg på, kan få trøst av, og har opplevd dette en gang før sammen med, men hvis han ikke får det til, kan omtrent hvem som helst være med meg. Har masse venninner som har født før, og regner med at de ville ha stilt opp hvis jeg trengte dem.

Nå regner jeg med at samboeren min får det til, altså. Så er kanskje ikke en reell problemstilling, men HVIS noe skulle skje, så er det viktigste for meg at jeg slipper å gjennomgå fødselen alene.

Skrevet

Har ikke født alene før.

Men, med førstemann skulle opprinnelig kun samboer være med. Mamma ble med til sykehuset, min samboer var så redd for at han ikke skulle huske veien. hehe.

Jeg kunne på det tidspunktet ALDRI tenkt meg å ha min mor med på selve fødselen. Men når alt kom til alt og jeg sto midt oppi fødselen, ble det merkelig nok plutselig veldig naturlig å ha hun med likevel ;) Hun satt litt i bakgrunnen og min samboer ved min side.

Hvis du skulle føde før tiden så kunne du jo hatt din mor med, for å vente på gangen eller noe, for kanskje du ombestemmer deg når du står midt oppi det og vil ha noen inne med deg allikevel.

Skrevet

Jeg har heller ikke født alene, men vil anbefale å ha med mor på fødsel.

Jeg hadde min mamma med på begge fødselene til jentene mine. Stoltere bestemor skal du lete lenge etter og hun satte utrooooolig pris på det og syns det var så stas.

Mannen min satte også pris på å ha henne med, og tiden gikk også ganske fort fort for dem når de hadde hverandre også.

Har desverre mistet min mamma siden siste fødsel og denne gangen blir det bare min mann og meg (noe som er helt normalt da), men jeg hadde ikke hatt betenkligheter med å ha med hverken svigermor eller en venninne om noen hadde funnet det spennende/interessant/flott å være med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...