ett til! Skrevet 18. januar 2010 #1 Skrevet 18. januar 2010 min lille 2 ukers sønn spiser desperat ofte synes jeg.det går aldri mer enn 2 timer mellom hvert måltid, heller ikke om natta.(nå er nettene ikke helt like enda da,for vi har selvsagt ingen rutiner enda,men i natt var det hver andre time...) han roer seg ikke med smokk selv om det bare har gått 1,5 time heller,bare puppen som hjelper.han tømmer som regel en pupp hver gang han spiser. så da lurer jeg på om jegf har for lite melk eller hva er det?? kommer det til å forandre seg snart? har et barn til,men denne spiste mye skjeldnere helt fra starten av... noen som også har det slik?
Ranni Skrevet 19. januar 2010 #2 Skrevet 19. januar 2010 Høres veldig vanlig ut, trollet mitt var også akkurat sånn. Tar tid før produksjon og baby stemmer overens, og etterpå er det jo "stadig" økeperioder også, men ikke alltid man merker dem. Ta tida til hjelp og la ham styre det, da finner dere nok utav det. (pass bare på at han ikke småspiser, for da får han bare i seg formelken og ikke den fine, feite ettermelken - du kan eventuelt gi samme puppen som han fikk forrige gang hvis det ikke er så lenge siden han fikk)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 19. januar 2010 #3 Skrevet 19. januar 2010 Sånn var det hos meg også i begynnelsen. Gjorde ikke annet enn å amme. Det ble gradvis bedre. Men jeg ammet mye oftere enn hver 2. time i starten. Jeg trodde også at jeg ikke hadde nok melk, men hun vokste jo som hun skulle Du har nok helt sikkert melk. Det er ikke uvanlig at de spiser ofte i begynnelsen, selv førstemann hos deg spiste sjeldnere. Hvis du er usikker, kan du spørre om å få veie han på helsestasjonen. Det kan også være at han ikke finner søvnen sin selv, at han egentlig er mer trøtt en sulten. Det kan hende dere må finne en byssemetode som gjør at han klarer å sove. Vi bruker f.eks å rugge vogna over dørstokken. Dette forsto vi ikke før det hadde gått 2 mnd. Det var herlig å endelig finne en måte å få ungen til å sove på. I de verste periodene hvor jeg ble helt svimmel, maks sliten og øyene gikk i kryss pga all ammingen gav jeg litt NAN. Det hjalp litt, for da sovnet hun fortere og sov lengre. Ammingen ble gradvis bedre. Nå er hun 3.5 mnd og ammingen går så det suser. Det er langt ifra like ofte. Jeg ser ikke på klokka, men det er ikke slik det var den første tiden. Jeg fikk jo knapt rørt på ræva, fordi jeg ammet så mye. Uansett, det blir garantert lettere etterhvert
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 19. januar 2010 #4 Skrevet 19. januar 2010 Min sønn som er en uke gammel, spiser også på denne måten. Det gjorde også 3åringen min da han var nyfødt. Jeg tror det er helt normalt, og jeg stresser ikke med det. Det går seg til etterhvert.
septbaby09 Skrevet 19. januar 2010 #6 Skrevet 19. januar 2010 Å ja, først for 1 uke siden at lille på 3.5 mnd har begynt med lengre pauser mellom måltider. Før det snudde ble det mat etter 1.20 min, om NATTA!!!! ble helt gal... hehe Men nå kan det fint gå 3 timer også på natt, så det er litt deilig, selv om jeg gleder meg til det blir en hel natt med søvn
las chicas Skrevet 20. januar 2010 #7 Skrevet 20. januar 2010 jenta her er 4mnd og jeg ammer fremdeles stort sett annahver time HELE døgnet. hun spiser også bare at en pupp om gangen, men virker mett og fornøyd når hun har tømt den. hun hadde en periode rundt 2mnd da hun kunne sover 5-6 timer om natten, men ikke nå lenger. håper det ikke varer så veldig mye lenger nå... :/
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 20. januar 2010 #8 Skrevet 20. januar 2010 Høres veldig kjent ut og normalt ut. Min lille lå på puppen heeeeele tia de første ukene.... Sånn var førstemann også. Mengden melk skal justere seg og babyen skal feite seg opp litt etter fødselen.
Expat Skrevet 20. januar 2010 #9 Skrevet 20. januar 2010 Slik er det! De første tre ukene er gjerne mamma-birkebeinerrittet. Knallhardt, burde vært sportsgren (der alle får gullmedalje, selvsagt). Pupp er ikke bare mat, det er også mamma. Og det roer seg oftest etter tre uker omtrent. 12 måltider i døgnet er også normalt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå