Anonym bruker Skrevet 18. januar 2010 #1 Skrevet 18. januar 2010 Må ta meg en tur til tannlegen pga jeg tror en fylling holder på å dette ut. Men noen steder så står det at man ikke skal ta røntgen, ikke borre og ikke ta bedøvelse, mens andre steder er det greit... Hva er riktig? Hva har du hørt av tannlegen din?
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2010 #2 Skrevet 18. januar 2010 I følge min tannlege(relativt nyutdannet) er det ok med både røntgen, bedøvelse og boring. De fleste tannleger i dag har så nytt utstyr at strålingen er minimal og konsentrert om kjeveområdet. For sikkerhets skyld legger de en blykappe over når en er gravid. Jeg tok i allefall røntgen når jeg var gravid. Tannlegen(som selv var gravid) forsikret meg om at det var trygt. Jeg hadde ikke hull, så hva min tannlege har som praksis der vet jeg ikke. Men såvidt jeg vet er bedøvelsen uskadelig for et foster.
cicamica Skrevet 18. januar 2010 #3 Skrevet 18. januar 2010 Min beskjed å som jeg har fått bekreftet flere plasser er at røntgen må du holde deg unna, du må si du er gravid for da får du en spesiell type bedøvelse og du kan gjøre alt man ellers gjør=) å jeg har min 8 tannlege time i graviditeten i morra.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #4 Skrevet 19. januar 2010 Var hos tannlegen for en uke siden. De ville ikke ta røntgen om det ikke var heeeeelt nødvendig og da skulle jeg ha en stor blykappe på sa de, Så vi tok ikke røntgen siden jeg bare skulle få en permanent fylling. Fikk masse bedøvelse og han borret og pirket til den store gullmedaljen. Jeg har begynt å blø veldig lett i tannkjøttet nå etter at jeg kom i 2 trimester, og jeg kjente at pirken hannes glapp en gang og ble kjørt godt inn i tannkjøttet mitt(takk gud for bedøvelse)! Da jeg skulle skylle munnen etter endt behandling så det seriøst ut som det hadde vært krig i munnen min he he.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå