Den heldige eier av ett barn Skrevet 18. januar 2010 #2 Skrevet 18. januar 2010 Spiser poteter nesten hver dag.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2010 #3 Skrevet 18. januar 2010 Spiser enten ris, poteter eller pasta hver dag.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2010 #5 Skrevet 18. januar 2010 Jeg liker ikke ris eller pasta, så jeg spiser poteter i en eller annen form nesten hver dag.. Med mindre vi har taco, pai, og slike ting..
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2010 #6 Skrevet 18. januar 2010 Poteter hverddager og søndager, ris på lørdager.Hender at vi har pannekaker eller pasta en gang i uken også...
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2010 #7 Skrevet 18. januar 2010 pasta en dag i uken, ris to dager i uken (ene er risgrøt), resten er poteter, bulgur, mathvete, couscous eller hirse.
Ranveig R Skrevet 18. januar 2010 #8 Skrevet 18. januar 2010 Et ein av delane kvar dag. Oftast poteter og pasta.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2010 #10 Skrevet 18. januar 2010 Hvordan det? Er det Fedon som spør?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #11 Skrevet 19. januar 2010 Spiser max en av delene en gang i måneden (og da tar jeg i). Her går det på grønnsaker ved siden av kyllingen, kjøttet eller det som er. Spiser heller ikke brød i noen form. Potet for meg er noe helt unødvendig og et "onde" som jeg ikke fatter at folk spiser. Forstår at de gjorde det før i tiden når de hadde dårlig råd og måtte føle seg mette på en eller annen måte, men nå til dags?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #12 Skrevet 19. januar 2010 Men poteter er da ikke farlig! Det er greit at det er litt stivelse i den, men stivelse/karbo er ikke farlig for de aller, aller fleste av oss. Poteten har masse c-vitaminer, den er mettende og god til svært mange retter. Men det er forskjell på å spise fire stykker daglig til å kanskje redusere mengden. Og andre grønnsaker er jo minst like viktige:) Det som er farlig er alt saltet, transfettet og sukkeret vi dytter i oss fordi vi ikke gidder å lage mat fra bunnen av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå