Gå til innhold

Hvor ofte spiser dere poteter, ris eller pasta til middag?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser poteter nesten hver dag.

Skrevet

Spiser enten ris, poteter eller pasta hver dag.

Skrevet

Jeg liker ikke ris eller pasta, så jeg spiser poteter i en eller annen form nesten hver dag.. :) Med mindre vi har taco, pai, og slike ting..

Skrevet

Poteter hverddager og søndager, ris på lørdager.Hender at vi har pannekaker eller pasta en gang i uken også...

Skrevet

pasta en dag i uken, ris to dager i uken (ene er risgrøt), resten er poteter, bulgur, mathvete, couscous eller hirse.

Skrevet

Et ein av delane kvar dag. Oftast poteter og pasta.

Skrevet

Hvordan det? Er det Fedon som spør?

Skrevet

Spiser max en av delene en gang i måneden (og da tar jeg i).

Her går det på grønnsaker ved siden av kyllingen, kjøttet eller det som er.

Spiser heller ikke brød i noen form.

Potet for meg er noe helt unødvendig og et "onde" som jeg ikke fatter at folk spiser. Forstår at de gjorde det før i tiden når de hadde dårlig råd og måtte føle seg mette på en eller annen måte, men nå til dags?

Skrevet

Men poteter er da ikke farlig! Det er greit at det er litt stivelse i den, men stivelse/karbo er ikke farlig for de aller, aller fleste av oss. Poteten har masse c-vitaminer, den er mettende og god til svært mange retter. Men det er forskjell på å spise fire stykker daglig til å kanskje redusere mengden. Og andre grønnsaker er jo minst like viktige:)

Det som er farlig er alt saltet, transfettet og sukkeret vi dytter i oss fordi vi ikke gidder å lage mat fra bunnen av.

Skrevet

Så og si hver eneste dag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...