spire nr fire :-) Skrevet 18. januar 2010 #1 Skrevet 18. januar 2010 Jeg fikk en hemorroide i forrige svangerskap som jeg ikke har gjort noe med siden den ikke har voldt meg noen smerter og jeg er ei pingle når det gjelder legebesøk..Men nå har jeg TRE stykker! Tror jeg blir nødt å gjøre noe me de før de blir vonde. Men det er jo snakk om utvendige og innvendige hemorroider. Mine kommer ut ved dobesøk og kan dyttes helt inn igjen.Store som druer..Hvilken kategori havner de i da? Noen med erfaringer her? Flaaaaaaaaaaaaau..:-)
To tette og ei badehette Skrevet 19. januar 2010 #2 Skrevet 19. januar 2010 Gå på apoteket og kjøp rektal salve. Trenger ikke resept, og denne er mot hemoroider. Dersom det ikke funker må du snakke med legen din. Tenk deg den pressinga som foregår under en fødsel....betydelig sterkere enn når du går på do....så at hemoroider sprekker da er jo vanlig..... Ville rydda opp i dette før den tid. Holder faktisk på og rydde opp i det nå .-) Vi er flere, skjønner du
MOsl Skrevet 19. januar 2010 #3 Skrevet 19. januar 2010 Hei, Jordmoren min forberedte meg på at sannsynligheten for å få hemorroider er stor, og sa at det eneste som hjelper er å legge is på. Salve kan lindre, men is kan fjerne. Ha is i en plasthanske eller lignende og gå med det. Må sikkert gjøres noen ganger. Hun sa at da blir man kvitt gamle også. Har ikke prøvd, så aner ikke, men det var i hvertfall det eneste rådet hun mente som faktisk funket.
To tette og ei badehette Skrevet 19. januar 2010 #4 Skrevet 19. januar 2010 Jøss! Må bare spørre: Har du prøvd å gå med is i rumpa, MOsl? Sånne kjerringråd-anbefalinger burde virkelig forbeholdes de som faktisk har testet dem på¨seg selv!
Bellbaby Skrevet 19. januar 2010 #5 Skrevet 19. januar 2010 Hei! Jeg vet akkurat hvordan du har det, er selv plaget med det og har hatt det siden jeg fikk sønnen min for 2 år siden.. Jeg fikk dette tipset om plasthanske med is og må si jeg tror de begynner å minske! Har prøvd alt av salver og kremer, men de lindrer - de fjerner ingenting. Det har ødelagt mye av selvtilliten min når det gjelder seksuallivet, så nå håper jeg å få bukt med det. Men når det gjelder hemoroider og fødsel, kjente jeg ikke noe til de da (hvis det er en liten trøst..). Vi får ise oss ned og håpe på det beste :-)
MOsl Skrevet 19. januar 2010 #6 Skrevet 19. januar 2010 Hei trollemor((#/)/(&, Mulig jordmoren hadde testet det på seg selv da hun gikk med trillinger, men kan bare si ut i fra det rådet hun mente var det eneste som funket. Regner vel med at hun hadde en viss erfaring i forhold til det som jordmor, og evt. også på seg selv.
spire nr fire :-) Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 19. januar 2010 ok..har prøvd salve,men det hjelper ikke noe særlig. og herrejemini som den alcos anal salven stinker...prøvde honningtrikset en gang også men nei... hvor ofte og hvor lenge skal man ha isen liggende og trykke mot hemorroidene da? Og så er jeg vel nødt å få de fjerna på et vis,men må jeg vente til etter fødselen da? De fjerner kanskje ikke hemorroider på gravide? Jammen er det mange rare plager vi skal få oppleve :-)
blomsterpiken<3 spire i magen Skrevet 20. januar 2010 #8 Skrevet 20. januar 2010 er det noen her som har prøvd xeroproct? for den er helt ny for meg og ser virkelig ut til å hjelpe... denne er reseptfri ( akkurat blitt det) og jeg har prøvd kremer og stikkpiller fra legen som aaaaaldri har funka.. Så har dere ikke prøvd den så anbefales den! Å ja vi er flere som har hemeorider!! Ikke gøy...
Bellbaby Skrevet 20. januar 2010 #9 Skrevet 20. januar 2010 Jeg har bare holdt en hanske med isbiter på de i noen få minutter daglig, for det er jo ikke behagelig.. Men jeg gjør hva som helst for å bli kvitt de. Har bare gjort det i en ukes tid og føler de har blitt "mindre". Når jeg nå leser om denne xeroproct tror jeg no jeg prøver den, så takk for tipset!! Det er nok ikke så ubehagelig. Ellers har jeg lest at det finnes laseroperasjoner man kan ta for å fjerne de etter graviditeten, men jeg gjorde ikke det fordi jeg visste jeg skulle ha et barn til og at sannsynligheten da var stor for å få det igjen. Har også lest at hvis det er snakk om noen få, kan en lege knyte noe rundt de for å stoppe blodtilførselen sånn at de "dør" og faller av (gjelder de utvendige).
tingeling81 Skrevet 20. januar 2010 #10 Skrevet 20. januar 2010 legane kan sette strikk på ja, stoppar blodtilførselen, så dei ramlar av av seg sjølv, vil no tru dei kan gjere det på innvendige og. Men då må ein vel på sjukehus. Jobbar på gastro-avdeling på sjukehus, eller "rumpe"-avdelinga som mannen min seier...så vi har nokre sånne innimellom...Har heldigvis sluppe sjølv, det er skrekken for å seie det sånn, bli innlagt på sin eigen arbeidsplass...
Junijente07- Junigutt10 Skrevet 20. januar 2010 #11 Skrevet 20. januar 2010 Jeg pleier å anbefale xyloproct rektalsalve. Denne inneholder: lidokain som har lokalbedøvende effekt, hydrokortison som virker inn på hevelsen/ betennelse og zink som virker beroligene på huden. Denne kan brukes av gravide.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå