Gå til innhold

Halsbrann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt halsbrann noen kvelder i det siste, og nå i ettermidddag i kveld er det ekstra ille. Er det halsbrann i forbindelse med svangerskapet som nå "begynner" eller er det bare tilfeldig at jeg har det nå. Har til tider hatt det innimellom før jeg har blitt gravid også.

Noen som har erfaring med halsbrann/sure oppstøt og graviditet? Eller kanskje noen vet hva som er vanlig?

Trodde dette hørte til mot slutten av 3 trimester. Jeg er bare i uke 24 og er derfor litt usikker på hva jeg skal tro..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke kjent noe til det, men har ofte hørt og lest at dette kan komme i forbindelse med graviditet ja.

du får bare prøve å drikke melk og vann og tenke på noe annet :)

Skrevet

Det er en tråd om det inne på Skravlesiden.

Skrevet

Er i uke 23 og har så vidt begynt med halsbrann hvis jeg spiser for mye (orker ingen ting lenger men må spise ofte) eller for sterk kryddret mat. En på jobben tipset meg om "heart breakers" og det stemte. En nær venn av meg brukte tab fra apoteket men sluttet med det etter å ha prøvd "heart breakrs". Hvem vet, kansje de hjelper deg også.

Forrige graviditet fant jeg ut hva som forårsaket, brus. Sluttet med det og halsbrannen forsvant. Kunne da heller ikke drikke brus mens jeg ammet, da fikk barnet kolikk smerter.

Skrevet

Jeg var ekstremt plaget med halsbrann forrige svangerskap, og nå har det allerede begynt i dette svangerskapet. Jeg er 16 uker på vei. Jeg tygger Gaviscon, men det hjelper bare sånn passe. Love Hearts (Jeg antar det er det maia1973 mener) funker også, melk funker overhodet ikke på meg.

Skrevet

Jeg var veldig plaget i forrige svangerskap. Det kommer nok av at alle muskler i kroppen, og da inkl lukkemuskelen, blir slappere, og noen da blir plaget med halsbrann.

Det hjalp litt med tabletter fra apoteket. Ellers så må du ikke drikke juice og kaffe. Melk og youghurt kan hjelpe.

Synes ikke Love hearts hørtes ut som en varig løsning ihvertfall, med tanke på konstant sukker til tennene... Men jeg har lest nå om noen nye tabletter på apoteket, tenkte å prøve dem hvis halsbrannen ukker opp denne gangen også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...