Jente+Oktoberbarn Skrevet 18. januar 2010 #1 Skrevet 18. januar 2010 Er det noen som vet hvor nøyaktig vekstestimeringen man får på ultrayd er? Jeg fikk estimert vekt på veslejenta i magen i dag og så er jeg bare litt nysgjerrig på hvor godt slike estimater stemmer? Fikk estimert vekt i dag på 3050 g og er 38+0, så det er jo fin vekt det
Gjest Skrevet 18. januar 2010 #2 Skrevet 18. januar 2010 Det er helt nydelig det. De regner med 10% pluss minus. Men bortsett fra det kan jo legen også sette måleme et litt annet sted enn en annen lege, dermed blir det litt individuelt også. Ville ikke satset helt på det. På en venninne av meg bommet de med nesten ett kilo. Jeg var på vekstUL nå 12 dager før termin, da sa de 3600.....vi pleier å få digre barn så jeg synes det var mer en stort nok nå...
♥♥ ? ♥♥ Skrevet 18. januar 2010 #3 Skrevet 18. januar 2010 Ikke for å ta gleden fra deg , men ... Jeg var i 2005 til vekstvurdering på SUS og ble vurdert av Eggebø 2,5 uker før termin, dette fordi søsteren i 2004 var 4658 g 2 uker før termin, Han målte jenta mi til 3000 g og sa han ble bypt sjokka viss hun var større. Jeg sa og, men tror nok hun er like stor som søsters viss ikke større. Og tro meg 2 dager senere satte fødselen i gang og jenta kom og var 4678 g. Hvem hadde rett !
Jente+Oktoberbarn Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. januar 2010 Jeg ble sendt på estimering fordi de lurte på om hun var veldig liten, hadde helt avflatet SF mål hos jm (målet mitt hadde ikke vokst noe på 4,5 uke). Men alt så veldig fint ut og vekta er jo kjempefin dersom det stemmer med 10 % +/- Legen trodde avflatingen i målet mitt skyldes at hun har lagt seg ned i bekkenet.
lillebie på`n igjen Skrevet 19. januar 2010 #5 Skrevet 19. januar 2010 jeg hadde en vekst estimering 1 dag før gutten min kom, da målte legen han til å være 3900 g , når han ble født veide han 3840, så han bommet med 60 gram - kan ikke bli mer nøyaktig enn det he he )
♥Bubble♥ Skrevet 19. januar 2010 #6 Skrevet 19. januar 2010 Hei Liamor er fødeklar Legen til en vennine av meg sa at den kunne være +-500g. Hun fikk estimert babyen til 3100g i uke 34, jeg fikk estimert til 2800g også i uke 34. Du har jo en veldig fin vekt på babyen din
Jente+Oktoberbarn Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 19. januar 2010 Jeg var ganske stessa før ultralyden ettersom SF-målet var helt avflatet, så det var helt herlig å få beskjed om at alt var fint og at vekta var fin Takk for mange fine svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå