Gå til innhold

Permisjon og ferie??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan pleier folk å gjøre det med permisjon og ferie ? Er nå slik at jeg går i sommerferie 1 uke før permisjonen starter. Har derfor 4 uker ferie tilgode dette året + 3 dager som jeg har overført fra i fjord.

Kjenner jeg arbeidsplassen min rett er det vanskelig å få tatt ut noe ferie før i sommer. Er jo også bare lov å overføre 14 feriedager til året etter, og ikke lov å få det utbetalt lenger..

Hva gjør jeg da med de 9 feriedagene som blir til overs ?

vil jo ikke bare "ta de bort" heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har termin nå i februar og tar ut ferien min i august og forskyver da permisjonen tilsvarende. Du planlegger ferien din ut fra permisjon. F.eks har du termin 1. juli går du ut i perm 3 uker før og må ha perm 6 uker etter (til ca 14. august). Da kan du ta ut ferien din da og så starte permisjonen igjen når du er ferdig med ferien. Slik fungerer det iallefall både for meg og mannen min.

Skrevet

Har bakt hele seks uker ferie inni i permen min, går ut i perm i mars. Fra siste uka i juni og ut juli har jeg seks uker ferie for så å fortsette permisjonen etterpå!

Skrevet

Okej, skjønner! Jeg går egentlig i permisjon fra 18 juli. Ferien på jobben starter 12 juli. Men da kan jo jeg bare starte ferien enda litt før jeg da sikkert! Takk for svar, det må jeg snakke med min arbeidsgiver om :)

Skrevet

Starter du ferien etter at permisjonen har startet så forskyves permisjonen tilsvarnede ferien og du får mer tid sammen med barnet. Tar du ferie før permisjonen din starter får du mer tid til å slappe av med bare deg (eventuelt andre barn). Det er en avveing du må ta. Husk at når du har ferie får du ingenting utbetalt fra NAV slik at du regner med det (for det er det jo feriepengene som skal dekke)

Skrevet

er litt dum når det gjelder dette her jeg, er jo første gang jeg er oppi situasjonen. Men er det nav eller arbeidsgiver jeg må snakke med hvis jeg skal ha ferie inni permisjonen ? Kunne jo heller tenkt meg det slik at jeg får mer tid sammen med barnet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...