Gå til innhold

halsbrann


kikken

Anbefalte innlegg

Hei, er nå i uke 30 og har begynt å få skikkleig halsbrann, både om dagen og om natten. Er virkelig ubehagelig. Noen som har noen gode råd for å få det vekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gaviscon tabletter, får du kjøpt på apoteket. Ellers er det å unngå sterk krydret mat, brus og kaffi.

Har det selv, er meget ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også plaget med det, og det har bare blitt værre med tiden :(

Har tatt gaviscon tablettene men synes ikke de virker noe særlig lenge. Så nå har jeg kjøpt den i flytende form, har hørt at den er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har brukt "link" fra apoteket -funker fint! halsbrannnen kommer jo bl.a. av syrenivået i magen, derfor lurt å kutte ned på syrlige produkter, deriblant frukt.. jeg får det mye av kanel også. det som nøytraliserer og gjør det bedre er melkeprodukter! phu, det er liksom alltid noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat begynt å få det jeg også, (godt å høre at det blir værre:-(

 

Har ikke trengt noen andre hjelpemidler enda enn melk, som foreløpig ser ut til å roe det ganske godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått tips om at godteriet sweet hearts skal hjelpe mot halsbrann. Ikke prøvd det selv, men skalut og kjøpe i dag, siden halsbrannen har beg å melde seg de siste dagene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har slitt veldig med halsbrann i alle mine 3 svangerskap. Har ikke sovet nesten noen ting de 3 siste månedene. Denne gangen spiser eller drikker jeg ingenting etter kl. 19.00 om kvelden. Det har fungert veldig bra. Prøvde å drikke litt vann i går ved 21. 00 tiden og hadde ikke halsbrann da heller. Ellers har jeg prøvd det meste av kjerringråd men ingenting hjelper.

 

Om dagen tar jeg tyggetabletter f.eks link og det fungerer litt.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg sverger til flytande gaviscon. Smakar ikkje så godt men har man sure oppstøt så gjer man kva som helst for å få det vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd både Garviscon, vann og kjeks. Men det som funka utrolig bra for meg var faktisk å tygge i seg en rå potetskive før jeg legger meg. Har sovet fantastisk godt etter det! :) Men kan være greit å holde seg for nesen når en tygger i seg poteten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg har vært kjempeplaget av halsbrann lenge og eneste som har funket på meg er Link tablettene fra apoteket. Prøvde først gaviscon men de var helt jævlig å tygge på (smakte ikke godt, og konsistensen var helt forferdelig..).

Så prøvde jeg Link, og føler jeg har fått et helt nytt liv etterpå. Bra effekt, og ikke minst så smaker de peppermynte :)

Men selvsagt, forskjellig effekt fra person til person, men verdt å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at bananer,gulerøtter og popkorn også skal hjelpe.

Prøvd link, love hearts og melk med noe hell selv. Link hjelper iallfall noe på natten synes jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...