Gå til innhold

Tips og erfaringer ang lang fødsel!:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir satt igang neste uke, og satt her og tenkte over forrige fødsel som tok nesten 30 timer. Tiden gikk så utrooolig sakte, spesiellt på natten da verden rundt oss 'sov'.... Å det virket som en evighet, sikkert fordi man bare så i veggen mens man ventet.... Var ikke så mye å finne på, og ikke var det tv på rommet vi var på heller...

Så er det noen her som har gode tips på ting man kan gjøre/finne på o.s.v mens man venter, og venter, og veeenter... Slik at tiden kanskje går litt fortere? (er jo ikke sikkert det tar så lang tid denne gangen, men man vet jo aldri)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med dere et kortstokk eller yazi.. det skal jeg:) hehe

da har man noe og pusle med mens man venter og det tar ikke plass i bagen.. Mange liker og ha med musikk også,men det får vel ikke akkuratt tiden til og gå..

Masse lykke til:)

Også håper jeg for din skyld at det ikke blir en 30 timers lang fødsel denne gangen også;)

Skrevet

Hvorfor var du på sykehuset så lenge?

Min første fødsel tok 57 timer, fikk drypp etter 50 timer siden jeg ikke klarte å få mer enn 4cm åpning selv med rier hvert 5 min hele tiden. Så jeg var bare inne på sjekk de første to dagene før jeg ble innlagt etter 48 timer. var da inne på sykehuset de siste 9 timene.

Hjemme tok jeg mange lange lindrende dusjer, så tv, snakket i telefonen og var ute og kjøpte filmkamera. Måtte bare stoppe opp under riene.

Nå har de fleste rom på sykehusene tv. Eller dere kan få låne en.

Skrevet

Ja det var litt lurt, jeg har ikke tenkt tanken, for samboer er vel egentli ikke så glad i kortspill, men han får nok stakkars ikke noe valg akkurat da!;) Hehe...i verste fall får jeg legge kabal!:P

Ja dette er min tredje fødsel, så krysser virkelig fingrene for at ting skal gå litt raskere denne gangen, har jo alltid hørt at ungene nærmest renner ut av andregangs-fødene, men min andre fødsel tok jo 28.5 timer, så tørr ikke håpe for mye på at denne fødselen skal gå noe raskere... (Ble satt igang forrige gang også))

HI

Skrevet

Jeg mistet min førstefødt 4 dager før termin pga uforklarelig morkakeløsning, som bare løsnet på midten, så mistet så mye blod at jeg holdt på å dø selv +++.Derfor ble jeg satt igang to uker før termin forrige gang, og denne gangen...

Så fikk ikke dra fra sykhuset når jeg hadde fått modningtab, (tror ikke noen får dra fra sykhuset etter de har fått modningtab?)

såvidt jeg fikk gå fra fødeavd, men vi var bare nødt å gå litt rundt på sykhuset de første timene for å få timene til å gå og det fikk jeg om jeg hadde mobilen med meg!:) (Lite visste de at jeg skulle bruke ett år på å få ut lillegutt;)

HI

Skrevet

Noen bor jo litt for langt unna sykehuset da.

Skrevet

Ja det gjor vi forsåvidt også, 6 mil og over en time kjøring unna, så vi hadde neppe blitt sendt hjem uansett om fødselen hadde startet av seg selv..

HI

Skrevet

min første fødsel kom igang av seg selv og tok 35 timer. med andremann ble jeg satt igang, og det tok 1.45 min. 13 min fra jeg hadde 7cm til hun lå på brystet mitt.... :)

Skrevet

Min første tok 56 timer, men var bare innlagt de siste 16 timene. Vi hadde med oss dagens avis, som tilfeldigvis også hadde e diger quiz-spalte, sånn 100 spm. tilsammen tror jeg. Kom oss greit gjennom dem :-) Hadde også et magasin som jeg gløttet i mens jeg hang over prekestolen, og mannen sov litt i stolen. Ikke så veldig intense rier, så det gikk helt fint :-)

Skrevet

Eg blei sett i gang med eldste og den tida eg låg på obs-posten var det kjekt med bok og kortspel. Eg måtte jo og ligge i senga i 2(?) timar etter modningstablett.

Med lille hadde eg både mannen og besteveninna med på fødselen og besteveninna mi stilte spørsmål frå spørrebok (og akkurat denne dagen fekk eg velge kategoriar heeeeilt fritt) :o) Fekk ikkje tid til så mykje, då alt var over på under to timar, men det var kjekt å ha noko anna enn riene å fokusere på.

Har du bærbar pc? Det kan i så fall vere kjekt som tidsfordriv mens du ventar på virkning av modning.

Skrevet

Jeg ble satt i gang, og fødselen varte da i tre dager (53 timer, om jeg regner rett her). Hadde med meg tegneserier (fordi jeg synes at det er lett og god underholdning) og mp3-spiller med musikk på, men jeg fikk ikke stort bruk for det da. Hadde svangerskapsforgiftning, og fikk sterk hodepine når jeg prøvde å lese - fikk egentlig ikke lov å ha lyset på inne på fødestua heller. Jeg forsøkte å gå en tur på fellesstua for å se tv - men det fikk jeg heller ikke lov til. Jeg skulle visstnok sove. Så jeg endte opp med å snakke med samboer + snakke mye i telefonen med familie og venner den første dagen. Dag 2 ble jeg satt på drypp, og etter det var det ikke snakk om underholdning lengre - bare smertelindring. :)

Skrevet

Da jeg ble satt igang hadde vi med hver vår pc og spilte spill.

Ikke sosoialt eller spennende, men tiden gikk.

Ruslet etterhvert ned og kjøpte en del blader, men de rakk jeg aldri bla spesielt mye i for plutselig sa det pang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...