Gå til innhold

slank = sunt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sa legen til meg idag...

Jeg er svært slank selv og har fire slanke barn.. vi var hos barnespesialist med barna og både jeg og barna fikk skryt for kroppene våre. Vi var så slanke det er sunt...

Men jeg spiser mye dritt mat, trener ikke og føler selv at jeg ikke er sunn i det hele tatt...men turde ikke si noe annet en "ja".

Men jeg tror at det er sunnere å spise mye sunn mat en lite drittmat..(og ikke noe annet?) mange som er store som sikkert får i seg mye mer næringsrik og "riktig" mat enn hva jeg gjør..

hva sier dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen din er på jordet.

Sunt levesett vil hos de fleste føre til en relativt slank kropp, men man kan fint være sylslank og smekker uten å leve det spor sunt.

Skrevet

Det er vel opplest og vedtatt ganske mange ganger at det er bedre å være litt overvektig, men i aktivitet og spise sunn mat, fremfor være tynn, i lite aktivtet og leve på junk:)

Skrevet

Det er nok stor forksjell på innsiden av din kropp og en som lever sunt men kanskje har noen kilo overflødig. Jeg vil tro at sistnevnte lever lengre og generelt har bedre helse enn deg, HI.

Skrevet

Og jeg tror HI er litt overvektig, med barn som også ligger "over kurven" mtp vekt/høyde..Men at hun overbeviser seg selv og legen at de spiser sundt og er ute i frisk luft og rører MYE mer på seg enn hva vanlige mennesker gjør...De er bare født tykke..... SOm noen faktik er, men som er sunne og friske...Men de VET det selv, og trenger ikke bekreftelse fra andre på at de er sunen og friske trass litt høy vekt....

Skrevet

Jeg er overvektig og de fleste antar jo at jeg lever usunt, noe jeg på ingen måter gjør. Jeg har blitt møtt av diverse helsepersonell som nærmest ikke tror at jeg har den livsstilen jeg har. Jeg har vært overvektig siden puberteten og har prøvd å følge både det ene og andre rådet siden den tid uten at det har hatt noe for seg, bortsett fra enda et nederlag.

Etterhvert fant jeg ut at jeg har pcos så grunnen ligger nok der. Legen min støtter meg, og sier det ikke er så mye jeg kan gjøre annet enn å fortsette slik jeg gjør. For min del hjelper det lite å øke aktivitetsnivået enda mer og spise fettfattig. Jeg må bare kutte ut karbohydrater, spesielt raske jarbohydrater som får blosukkeret til å svinge.

Skrevet

Det var det jeg også mente!! men turde ikke si noe til han.. bare syns han dømte folk etter utseende...

Reagerte på at han var så forutinntatt.... syns også han var helt på jordet..

Skrevet

17.16

Hi her... har en bmi på 20 og er SLANK.. har alltid vært der... barna er også slanke... derfor reagerte jeg på at legen mente vi var sunne bare ut fra utseende

Når det gjelder mat..er jeg ikke sunn.. joda spiser frukt og korn.. men sjokolade cola og burger også...

men jeg er veldig sporty..og aktiv.. har god kondis og trente på høyt nivå før jeg fikk mine fire barn.. Det er ikke det om å gjøre.. VI var hos legen pga min sønns astma... Er ute minst 3 timer hver dag.. har 2 faste turdager hver uke...ER SVÆRT AKTIV..

jeg bare reagerte på vegne av de overvektige..som antagelig også blir fohåndsdømt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...