Draumsyn Skrevet 18. januar 2010 #1 Skrevet 18. januar 2010 Hei! Har dere andre som har rundt en 2-3 mnd gammel baby fått noe soverutiner? Legger Tuppa sammen med oss på kvelden, og hun sover da 8 timer før hun får pupp, og så sover hun ofte 2-3 timer til. Hun er så oppe noen timer før jeg legger henne i vogna rundt kl.13, og da kan hun godt sove 4 timer. Frem til vi da skal legge oss har hun kun små dupper på ca en halv time.Skulle gjerne ha fått en litt lenger økt til, men redd hvis jeg tar det på kvelden, så går det utover nattesøvnen. Jobber nå med å legge henne tidligere på kvelden, slik at vi på sikt kan legge henne i rundt kl 19. Hva er andres erfaring?
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 18. januar 2010 #2 Skrevet 18. januar 2010 Har ikke tilegnet henne soverutiner med vilje, men sånn ca. kl 23 tar hun ordentlig kveld. Hun kunne sikker tatt kveld litt tidligere, hvis jeg bare hadde tatt henne opp for amming med avslått lys og lagt henne ned igjen, men da hadde hun likevel våknet etter 40 minutt igjen... så da kan jeg liksågodt ha henne oppe litt, for så å legge henne ned. Vet at det blir stilt i flere timer når hun tar kveld kl. 23. Hun er forresten 3.5 mnd. Jeg tar dette med rutiner sakte men sikkert. Ikke no stress
septbaby09 Skrevet 18. januar 2010 #3 Skrevet 18. januar 2010 Her begynte vi rundt ca 8-9 uker å legge han mellom 19-21, gjorde da klar pysj etc slik at når han skulle ha en blund en gang mellom det tidsrommet ble det liksom natta. Når han våknet igjen gikk jeg inn, evt gav pupp, og lå der til han sovner igjen... Om han lå i stua våknet han liksom opp, og skulle "leke" en time før sove litt igjen. En annen grunn var at vi ønsket liff sofa/kjærestetid alene igjen:) Tidspunktet har blitt tidligere og tidligere, og nå er han trøtt rundt 19.00, så nå sover han somregel før 19.15 Deilig. Også vånker han kun for mat, og sovner med en gang igjen, og jeg kan bære han tilbake i sengen sin uten problem. Vi står opp kl 7.30-08.00, fordi han vil hehe, jeg er B menneske, men han er ikke helt med på den ennå ;( Så er det smådupper med jevne mellomrom utover dagen alt fra 40-2 timer, men da skal vi helst trille om de skal bli lange
Lillemor&Gutta Skrevet 19. januar 2010 #4 Skrevet 19. januar 2010 mini er strax 3 mnd å vi har hatt ca leggerutiner fra ganske tidlig. Sov mye bedre om natta enn på dagen helt fra starten av. Nå legger vi han ca halv 9 hver kvell og i natt sov han helt til kl 9 .. Men vanligvis har vi et måltid alt mellom 3 og 7 om natten. På dagen sover han 2-3 smådupper på alt fra 30 min til 2 timer. Men fra 6 å utover er han sammenhegende våken til leggetid
Gjest Skrevet 19. januar 2010 #5 Skrevet 19. januar 2010 Nå er min over 5 mnd, men fra ca 7-8 uker var han i seng mellom 19-20. Dette er vår nummer 2 og vi begynte tidlig å inføre rutiner, han legger seg nå mellom 18.30 og 19.30 litt etter åssen han har sovet på dagen. Står opp mellom 06.30 og 08. Får som regel mat1 gang på natta, av og til 2.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå