Gå til innhold

Velling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla vår har fått diaré, og har hatt det nå siden torsdag. For å prøve å få i henne nok næring (nå tar hun bare puppen, og ikke mer enn vanlig) har jeg blant annet tenkt til å prøve velling på flaske. Det er jo veldig vanlig i Sverige, men her i Norge er det ikke så vanlig. Det finnes vel knapt å få kjøpt i butikken her i Norge, så jeg tenkte å lage selv. For er ikke velling egentlig bare tynn grøt ? Er litt usikker på det, men... innbiller meg at det regnes som velling. Så da tenkte jeg å lage tynn grøt og blande inn litt fruktpuré med smak. Noen som har erfaring med dette ? Hvor tynn skal den være ? Den skal vel verken være helt flytende eller for tjukk - det er jo det som er utfordringen tenker jeg, med å lage den helt på egen hånd ? Jeg tenkte at hvis jeg begynner med å helle opp den mengden væske jeg vil bruke og så prøver meg frem med litt og litt pulver til riktig konsistens, så burde det fungere.

Tar veldig gjerne i mot råd fra andre som har laget egen velling, eller tips om hvor man kan få kjøpt i butikken (gjerne også hvilke butikker, og hvilket merke).

På forhånd takk for hjelpen :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg brukte bare risgröten fra nestle, blandet det helt tynt i morsmelk.. når han var 3mndr.. det gikk helt fint..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...