Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 18. januar 2010 #1 Skrevet 18. januar 2010 Kan vi fly til England å kjøper EasyWalker Sky vogna der, å tar den med tilbake til Norge? Det er jo nesten 4000 kr i forskjell på prisen her:-o Kombineres med billige flybilletter og hotellweekend;-) Er det lov, eller blir det bare krøll? Enklest hvis vi har med oss jenta vi har fra før så det blir "hennes vogn" eller går det om vi reiser alene?
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2010 Men hvordan blir det med moms å sånn da?
Gjest irismor Skrevet 18. januar 2010 #4 Skrevet 18. januar 2010 Hadde jeg ikke bekymret meg for. Jeg hadde kjøpt den, pakket den opp og brukt den som om jeg hadde hatt den en evighet.
Kamomille Skrevet 18. januar 2010 #5 Skrevet 18. januar 2010 det er ikke toll på barneutstyr, men dere må betale moms. og sannsynligvis frakt på flyet dersom dere ikke har med barnet. Barnevogn går kun gratis på fly når barnet også reiser. Kan være mye billigere å kjøpe den på nettet og få den levert på døra:)
Abracadabra Skrevet 18. januar 2010 #6 Skrevet 18. januar 2010 ja men da får dere ikke turen, da! jeg ville reist lett - hver av dere får vel et kolli på flyet vel? så hvis dere deler en koffert, får ikke dere si at vognen er den andre kofferten? du kan jo ringe og spørre flyselskapet om det, de har jo ikke noe med toll/moms å gjøre... lykke til, da! kjekt med tur
nicknavn Skrevet 18. januar 2010 #7 Skrevet 18. januar 2010 Prøv å google på dette, så kommer det kansje opp noe lovverk. Hvor mye sparer du egentlig på det? Tenker da på flybilletter, hotell, mat og det bli kansje litt shopping også. Koselig med tur, ikke det. Håper du ikke gjør som min venninne, dro til Sverige for å handle vogn, måtte ha overnatting og mat, samt mat på kjøreturen. Så fikk de ikke akkurat den vogna de ville ha, måtte bestille den. Ny tur til Sverige, nye utgifter og når de kommer hjem så er det feil på vogna og de må enda en gang kjøre til Sverige. Fikk ikke bytttet vogn i Norge, så derfor måtte de til Sverige. Dyr vogn etterhvert.
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 18. januar 2010 De leverer ikke til Norge.. Så den er grei:-p Regnet med vi må ha med oss jenta vår ja, å late som vi har hatt vogna i evigheter:-p hihi... Litt snik er det jo:-p
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 18. januar 2010 #9 Skrevet 18. januar 2010 Ja det er lov, når vi ventet nummer to så dro mannen til spania for å kjøpe vogn. Vi sparet 5000:- på det inklusive hotell og flybilletter. Og vogna hvis den er kvar i esken kan dere sende som bagasje. Her har jeg tatt ut teksten fra toll.no Regler for fritak fra toll og avgifter (kvote) Hvis du har vært ute av Norge i minst 24 timer, kan du ta med deg varer til en samlet verdi av NOK 6000 toll- og avgiftsfritt. Hvis du har vært ute av Norge mindre enn 24 timer, kan du, én gang i løpet av 24 timer, ta med varer til en samlet verdi på inntil NOK 3000 toll- og avgiftsfritt. Du kan ikke ta med deg alkohol eller tobakksvarer, med mindre du kan dokumentere at varene er kjøpt avgiftsbelagt (ikke tax-free) i et EØS-land.
klg,2 boys now:) Skrevet 18. januar 2010 #10 Skrevet 18. januar 2010 vi dro til sverige å kjøpte vogn.ungen var jo i magen så kunne ikke late som vi hadde den i evigheter heler.tenkte ikke over at det ikke skulle være lov.ops. men mener å ha hørt at du kan ta med varer for en vis sum moms fritt hvis du er lenger enn 24timer i landet.husker ikke helt men gubben kan dette
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #11 Skrevet 18. januar 2010 Takk Blåbærpai:-)) Da kan jeg altså kjøpe EasyWalkern med bag, det kommer på 4000 kr, mot 8000 i Norge å ta den med meg hjem:-) Ja, vi kan jo bare pakke den pent inn å sende den som et kolli:-) Det er 25 kg er det ikke? Å det er det nok til:-) Ang turen, det blir jo bare kos;-)
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 18. januar 2010 #12 Skrevet 18. januar 2010 Ingen orsak, er godt vant med å ta inn varer selv. Har kjøpt et par tre vogner utenlands, brudekjolen osv. hehe. Det med vekgrensen får dere sjekke med flyselskap, det er litt ulike grenser med ulike flyselskap. Vil tro at dere kan få vognen og bagen i en eske hver fra butikken. Bare et tips så er EW nederlandskt, så kanskje det er enda rimligere der, men vet ikke om det er like lett å finne rimlige flybilletter dit da. Håper dere får en koselig tur. Og hvis dere drar til england må du på NEXT å handle inn masse babytøy, de har så mye fint der.
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #13 Skrevet 18. januar 2010 Har kikket i Nederland, men de sender heller ikke hit, med mindre man betaler 1500 kr... Så da er det like greit å dra selv;-) Å i London har jeg ei venninne som kan guide meg hit og dit;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå