Gå til innhold

Hei er det flere som er konstant senge liggende her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå ligget rett ut siden 25 Desember. Klarer ikke å gå, stå eller sitte mere en få minutter. Legene mener det er prolaps,men har hatt det før og dette minner overhode ikke om det. Har vært en ilende og konstant sterk smerte nedover i høre ben fra hofta og helt i foten hele tiden.

Trenger virelig råd om hvordan andre holde ut i værdagen når den tilbringes på sofan hele dagen. Føler syka nå er ganske langt nede.For er jo ikke hjelp og få noen steder, for uansett sier dem at dem ikke kan gjøre noe fordi jeg er gravid.Legen ba om inleggelse blant annent på sykehus sist Fredag, og jeg dro dit i håp om endelig så skulle jeg få hjelp, men nei da ble sent hjemi gjen med den trøst at vis det ikke var gått over om 2måneder måtte dem vurdere å opperere meg etter fødselen. Som Ikke er før 14 Mai. For dem kunne ikke hjelpe meg uansett så da var det bedre jeg lå hjemme.Samme i dag ble henvist av legen min til Mr i Oslo hvor han skrev tydelig at jeg var 5 måneder i svangerskapet, men alike vel når jeg har kjørt i 1,5 time liggende i bilen så får jeg først da beskjed om at nei det tar dem ikke på gravide, så da var det bare og kjøre 1,5 time hjem igjen.Hvorfor ikke gi besked om det liksomnår jeg fikk timen om at demikke tok på gravide.Har ei litta jente på snart 2 fra før som jeg har konstant dårlig samvittighet for, kan jo ikke gjøre noe med henne. Syns det begynner å bli for mye nå.Huff ja dette ble ett veldig syte innlegg, men var så godt og få det litt ut. Og kansje høre om flere som har like dager.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette høres veldig likt ut som det jeg har..

klarer knapt og gå..

kjennes ut om høyre fot ska dette av.. skiggelig vondt..

har en sønn på 17 mnd som krever sitt og jeg har så lyst til å herje og springe med men klarer ikke:( men gjør så godt jeg kan.. men mannen min stakars må gjøre det meste i hjemmet og smertene er ganske konstante..

begynte å grine på butikken i helga fordi det var så vondt.. alle glana på meg og jeg følte meg skikkelig dom..

så jeg skjønner veldig godt hvordan du har d.. fysio her sier at det ikke er noe å gjøre for meg.. at jeg må slappe mest mulig av for at d ikke skal bli enda værre..

sender deg en stor trøsteklem

Skrevet

Hei Såt rist og høre at du også har det slik. forståe deg veldig godt ,jeg har gråti så mange ganger den siste måneden at jeg ikke har tellinga . Har godt på en del veldig sterke medisiner en stund, men har heldig vis klart og kutte dem ut nå, så noe bedre har det jo blitt. Heldig vis. For ikke gøy å måtte ta slike tabletter, med tanke på babyen i magen.Men var så smerte fult at jeg ikke hadde noe valg. Det hjalpp ikke det heller på det værste. Så er håpløst å være gravid og slik syk likt. Finnes ikke hjelp og få., skulle gitt så masse for bare å kunne sitte igjen. Da kunne man gjort litt mere for seg selv og vesla. Er det hele beinet ditt eller ett bestemt sted som er værst?

Har dem sakt noe hva dem trur det kan være med deg?

Og hvor lenge har du hatt det slik?

Stor trøste klem til deg også ,og riktig god bedring

Skrevet

huff ja det kan ikke være mye gøy å gå på smertestillende medisiner..

jeg har heldigvis klart og holde meg unna..

hos meg sier legen det skyldes bekkenløsning.. smertene går fra bekkenet og rompa og iler ned låret..

kjennes ut som at hele foten løsner og detter av..

til meg kom det nesten før posetiv test.. jeg hadde vanlig bekkeløsning fra uke 8 sist graviditet men hadde ingen anelse om at det kunne bli så ille..

nå har jeg en del andre muskulære problemer som jeg ble sykemeldt for like før jeg ble gravid og de har ikke blitt noe bedre for å si det sånn..

nei vi må bare være sterke.. å håpe på at det blir bedre når bebisn kommer <3

Skrevet

Hei begge to!

Har dere prøvd naprapat? Det har hjulpet meg veldig.

Fikk etter forrige svangerskap en prolaps nederst i korsryggen, som jeg har holdt i sjakk med å gå til naprapat. Fikk rett før jul nå en låsning i ryggen og var nesten sengeliggende i jula. Fikk paralgin forte av legen som ikke funka noe særlig. Bena sviktet, sterke smerter nedover begge bena. Etter at jeg gikk til naprapaten igjen etter jul har jeg blitt gradvis mye bedre igjen. Han og legen mener det kommer fra prolapsen, og når rygg og magemuskler blir svakere under graviditeten nå blir det større belastning på andre muskler som gjør det verre.

Prøv å gå til naprapat, det kan virkelig anbefales! Kan kanskje hjelpe dere å bli litt bedre ihvertfall. Helst da en som også setter akupunktur.

Lykke til!!

Skrevet

takk for tipset.. jeg har allerede hatt 7 behandlinger hos naparpat uten noe effekt desverre..

naprapaten har nå rett og slett gitt opp:(

men veldig godt å høre at det funker for noen :)

Skrevet

Hei tusen takk for tips, har tenkt på det igjen vis ikke fysioterapi hjelper snart, for har gått hos det før for hode og nakke smerter.

Har begynt å hjelpe noe så håper det løsner skikkelig snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...