Lunda med lillegutt Skrevet 18. januar 2010 #1 Skrevet 18. januar 2010 En venninne av meg sa at jeg burde begynne å smøre meg med kobberkrem for å forebygge revning ved fødselen, og foreslo kobberkrem. Jeg husker det var snakk om denne kremen sist jeg var gravid, men da brukte jeg hvetekimolje. Jeg synes ikke hvetekimolje hjalp så veldig, mye kliss og søl i ukene før fødselen, og jeg revnet nå ganske mye både utvendig og innvending ved fødselen. Noen som har erfaring med kobberkrem?? Og er denne kremen helt trygg å bruke?
MissMe*med*lillegutt Skrevet 18. januar 2010 #2 Skrevet 18. januar 2010 Kobberkrem har jeg aldri hørt om.. Jeg bruker jordnøttolje
Annci<3 Skrevet 18. januar 2010 #3 Skrevet 18. januar 2010 Sikkert like stor sansynlighet for at det ene funker, som det andre. Eneste jeg vet er at hvetekimolje har høyt innhold av vit E som er meget gunstig for huden OG at kobberkrem frarådes hvis du er en av dem som får soppinfeksjon i svangerskapet (superkjipt!). Jeg skal prøve meg på Weleda. TIPS! Billigst fant jeg her: http://www.shopping4net.com/S4Net.aspx?pcc=512&[email protected]&orderid=1285875
Liten snupp + liten spire =) Skrevet 18. januar 2010 #4 Skrevet 18. januar 2010 Jeg bruker Cuprum Metallicum praeparatum 0,4 % salve fra Weleda. Men den kjøpes på apoteket. Fikk anbefalt å smøre på denne 4-6 uker før fødsel. Selv er jeg litt usikker på akkurat hvor langt bak man skal smøre. Så jeg tar litt her og der :-) Nien som vet??!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå