TillaMaria81 Skrevet 18. januar 2010 #1 Skrevet 18. januar 2010 Jeg er ganske sikker på at jeg kjente mye "bobler" forrige uke, noen dager mange ganger på rad, og andre dager litt mindre men fremdeles sikkert 10 bobler om dagen. Er veldig bekymret nå fordi jeg ikke kjenner noe mer!!? Har ikke kjent det på 4-5 dager. Er dette normalt? Jeg blir selvsagt kjempenervøs for at noe er galt, samtidig vet jeg jo ikke helt sikkert om det var spark jeg kjente i utgangspunktet. Noen med lignende erfaringer?
2010 Mammaen Skrevet 18. januar 2010 #2 Skrevet 18. januar 2010 Det er helt normalt at du kjenner spark/liv uregelmessig i starten. Babyen snur seg, og sparker på ulike steder. Noen ganger kjennes det bedre. Hvis du har morkaken foran kan det oftest i begynnelsen bare kjennes på sidene av denne, men når babyen blir større og sparker kraftigere vil du kjenne det hver dag :-) Ikke noe du trenger å bekymre deg for! Du skal vel snart til UL også og da får du vite hvordan morkaken ligger, hvis du ikke har vært der allerede :-)
assisi Skrevet 18. januar 2010 #3 Skrevet 18. januar 2010 Helt normalt at det ikke er regelmessig! Jeg hadde samme bekymring i forrige uke (se eget innlegg). Jeg er også i uke 18, men det er mitt tredje svangeskap, så jeg har kjent liv en stund. Nesten hver dag i noen uker nå- men sterkt varierende styrke, og i forrige uke var han svært rolig- så rolig at jeg ble urolig altså..... Men i helgen og i dag tidlig kjente jeg noen kraftigere spark- puh.. Forstår din bekymring, men husk at mange ikke kjenner skikkelig liv før i uke 20-22! Lykke til!
TillaMaria81 Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. januar 2010 Ok, takk for svar:) bra å høre.. men har ikke morkaken forran:(. Var på ul for to uker siden bare, og spurte da, men har ikke morkaken forran (ikke da i hvert fall) så er nok trolig ikke det. Har prøvd å drikke masse kalde søte ting ol for å få få en reaksjon, men skjer ikke noe... Har ordinær ul neste uke, men det er så lenge til... Men kan det være sånn at man ikke kjenner spark selv om morkaken ikke ligger forran?
TillaMaria81 Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 18. januar 2010 Oki, godt å høre... Assis, kan du poste lenke til ditt innlegg? Føler liksom magen min har blitt mindre og, men jeg er sikkert bare paranoid...
SpongeBob Skrevet 18. januar 2010 #6 Skrevet 18. januar 2010 Det er vel ikke før uke 28 omtrent at man "skal" kjenne etter spark hver dag, før det er jo mini verken stor eller sterk! DEt turnes nok der inne selv om vi ikke alltid merker det:) Har forøvrig også sittet og lurt på om magen blir mindre her, men mener å huske fra sist at magefasongen endret seg veldig når han snudde seg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå