Gå til innhold

Dere barnehageansatte- Kysser dere barna på kinnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kysser dere barna i barnehagen på kinnet, etc?

Og hva synes vi foreldre om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Hvorfor skulle man kysse på andre sine barn??

Skrevet

Får jeg et kyss på kinnet av et barn, så får de et tilbake :)

Har t.o.m. kysset noen midt på truten...fordi barnet gav meg nuss. Kan ikke avvise de små heller, syns jeg. Vi er jo tross alt en stor del av hverdagen dems. :)

Nå har jeg også jobbet mest på småbarnsavd. og hatt hovedomsorgen for mange små, rundt året. Klart man nusser tilbake når man blir nusset av en liten engel!! :) Forteller så klart foreldrene om nussingen, så kan de ta det med barnet om de ønsker det. Men jeg skal ikke avvise dem!!

Skrevet

Jeg jobber også i barnehage og er selv mamma til 3, og jeg reagerer litt på svaret ditt.

Mulig jeg henger meg opp i feil ting her, men reagerer litt når man bruker ordet "hovedomsorg". At man har hatt hovedomsorgen for mange små, rundt året. Synes ikke det er et riktig ord å bruke i det hele tatt. Som ansatt i barnehage har man omsorg for barnet, men hvis man tenker man har hovedomsorgen, da må man tenke seg om en gang til tror jeg...... Mulig du mener man er mye eller mest sammen med barnet, men vær forsiktig med hvordan du ordlegger deg. Foreldre kan fort reagere.

Så til dette med kyss/nuss på munnen og avvising. Her må man skille; hvem er den voksne og hvem er barnet. Hvem innehar kunnskap osv? Her kommer f.eks unødvendig smitte inn i bildet, samt foreldre som kanskje synes man tråkket laaaangt over noen grenser når man kysser/nusser på munnen. Slik føler jeg det selv som mamma. Jeg kysser ikke mine egne barn på munnen, men hvis noen skulle gjort det, ja så var det meg og iallefall ikke de ansatte i barnehagen. Hadde reagert KRAFTIG hvis jeg fant ut at dette skjedde.

Tror ikke barnet hadde følt seg så avvist hvis man ikke nusset tilbake på munnen. Hvis man er smart så finner man lett metoder så barnet ikke reagerer på dette. Slett ikke vanskelig å gi en klem som er på lik linje følelsesmessig som en nuss. Små barn er ikke SÅ gjennomtenkte og overanalyserende som oss voksne..... ;o)

Hilsen 3 barnsmamma og barnehageansatt

Skrevet

Sønnen min har fått maaaange nusser av personalet på kinnet. Som en hadet nuss eller nuss fordi dem syns han er så søt. Gjør meg ikke noe i det hele tatt. Gidder ikke å gjøre så stort ut av det.

Skrevet

Jeg nusset ikke på barn i bhg hvor jeg jobbet nei, hverken her eller der.

Klemmer er helt greit, å jeg har også fått nuss på kinnet av barna, men da uten å gi tilbake.

Det samme håper jeg er tilfelle i min datters bhg også.

Man kysser ikke andres barn på munnen overhodet, bhg eller ikke.

Skrevet

Å kysse barna på kinnet er noe helt annet enn å kysse på munnen. Jeg syns ikke at det gjør noe om personalet har lyst til å gi barnet mitt et lite kyss på kinnet. Men ikke på munnen.

Skrevet

bla bla blaaaaaaaaaaaaaaa mye å tenke på..

Skrevet

Jeg har fått og gitt mange klemmer,jeg stryker dem over håret og kinnet. Men kysser gjør jeg ikke. Har fått suss på kinnet, men susser ikke tilbake.

Prøver ett barn å gi meg suss på munnen, så bare snur jeg meg litt, så det kommer på kinnet.

Så sier jeg at det kan man gjøre med mamma og pappa, hvis barnet er stort nok til å skjønne det :o)

Skrevet

Det går greit om de bhg ansatte kysser barnet mitt på kinnet. Jeg liker det ikke noe særlig men orker ikke si noe om det hender heller.

Hadde en bhg ansatt kysset barnet mitt på munnen hadde jeg blitt lynforbanna!! Jeg gjør det ikke selv engang og vil ha meg frabedt at noen andre gjør det.

Skrevet

jeg forstår ikke hvorfor noen synes det er så ille at en barnehageansatt gir et barn et nuss på kinnet?? Hvorfor? Jeg forstår det på munnen, men kinnet er da helt harmløst.

Da jeg jobbet i barnehage en gang så kysset en liten jente meg på munnen før jeg rakk å reagere, det kom virkelig brått på. Hadde jeg visst om det så hadde jeg unngått det ja..

Hadde en ansatt nusset barna mine på munnen så hadde jeg da aldri blitt forbanna, men jeg hadde tatt det opp pga smitte o.l... Men forbanna??? Det finnes verre ting folk gjør med barna som man kan bli forbanna over... synes noen virker ekstremt hysteriske her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...