Gå til innhold

Når høre hjertelyden??


helenpia

Anbefalte innlegg

Jeg har time hos jordmor om en uke.

Da er jeg 14+1 på vei.

Snakka med jordmor i dag for å spørre om noe.

Spurte med det samme om de hadde doppler utstyr, og om jeg kom til å få høre hjertelyden når jeg skal dit om en uke.

Hun sa da at man vanligvis ikke hørte hjertelyden før i uke 15-16.

Jeg syns dette virker så rart.

Har jo lest om mange av dere som har kjøpt doppler utstyr for lenge siden og har hørt hjertelyden.

Må innrømme at jeg hadde sett veldig frem til å få høre hjertelyden til babyen. Det hadde vært godt å få et sikkert tegn på at det faktisk var liv der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg var hos legen når jeg var 14 uker på vei og jeg fikk høre hjertelyden. Han fortalte at mange jordmødre ikke prøver så tidlig fordi de ikke alltid finner den, og at man skal være heldig og fosteret må ligge riktig til for at det skal gå. Han fant hjertelyden ved første forsøk hos meg, en sterk og jevn (og veldig rask) hjertedur. Veldig gøy! :) Så - jeg tror at hvis jordmoren din er villig til å prøve og klarer å finne den, så kan du få høre det, men husk at det enda er tidlig, så hvis hun ikke finner den trenger det ikke bety at noe er galt!:) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre er leger, og då eg var heime i helga prøvde de å finne hjertelyden på magen min uten hell (eg er i uke 16). Min mor sa hun mente fosteret lå slik at det var vanskeligt å høyre det, men at me skulle prøve igjen med litt betre utstyr på kontoret. Dagen etter fant med den med ein gang med ein ny doppler på kontoret deira.

Ikkje bli redd og skuffa dersom du ikkje høyrer den! Det er mitt råd! Det er nok derfor jordmor ikkje alltid vil ta så tidlig, me gravide er jo som kjent veeeeeeeldig redde og over sensitive ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 17 uker i morgen, skal på ul når jeg er 18+4 - og jeg har ikke hørt hjertelyden ennå. Prøver bare å tenke på at alt er fint.. (Legen gjorde ett forsøk på kontroll 14+0,men da fant han den ikke..) Babyene våre har det nok fint :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar.

Jo jeg er jo forberedt på at det kan være vanskelig å høre fosterlyden så tidlig. I tillegg er jeg jo overvektig, så det kan jo ha en betydning det også.

Jeg får bare vente i spenning en uke til, så får vi se hva jordmoren kan finne. Hun lovte meg å prøve hvertfall. Og hvis vi ikke fant hjertelyden så sa hun vi kunne prøve igjen etter et par uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var heldig å fikk høre hjertelyden i 13. uke. Men jeg har hørt at det er flere som ikke får høre den så tidlig da den lille ligger sånn til at det ikke er så lett å høre hjertelyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var vel i uke 11 da jeg hørte den første gangen. Det var her hjemme. Ikke mye leting heller. Jeg er litt overvektig også. Babyene våre har det flott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos jordmor da jeg var 15+1 uker på vei, og hørte gode hjertelyden. Hun fant den på første forsøk, og det var en god følelse jeg bar med meg ut etterpå:) Min lillespire, begevet seg ganske mye under hele undersøkelsen, og sparket som bare det i doppler utstyret til Jordmoren. Hun bare lo og hadde det morro;) Hehe.. Men godt å få bekreftet liv i mors mage;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos jordmor når jeg var 14+3 på vei. Hadde ingen forhåpninger om å høre hjertelyden, siden jeg har hørt det ikke er normalt så tidlig. Men hun fant den med en gang! Det har vel litt å si hvordan fosteret ligger, samt morkaken osv.. Men det var virkelig godt å høre hjertet, ble mer "virkelig" på en måte. Når jeg var hos legen sist uke, sa han at vi burde høre det med en gang viss jeg var 16 uker på vei. Så.. Veldig forskjellig hva "fagfolkene" mener på dette området! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk høre hjertelyd hos jordmor idag, 13+5.

Den var ganske svak fordi babyen lå veldig langt ned i bekkenet.

 

Sist fikk jeg høre rundt 16 uker på vei, og da var den mye sterkere enn det jeg fikk høre idag.

 

Men hun var ikke i tvil om at det var babyen hun fant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på første besøk hos jordmor, og fikk høre en sterk fin hjertelyd som var som musikk for ørene.

Tårene trillet med det samme, og far far ikke langt unna tårene han heller. Vi har sittet med et smil om munnen helt siden vi kom hjem fra jordmoren.

Det var en helt utrolig opplevelse.

Jordmoren fant hjertelyden med en gang også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte hjertelyden når jeg var i uke 11 hos jordmor. Fant den med engang. men er veldig forskjellig på hvordan fosteret ligger. Så utrolig koselig å få høre det. Du får nok gjort det masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var hos jordmor idag (14+5) og fikk høre hjertelyden. Hun fant den på første forsøk. Jeg hadde ikke forventet å høre noe, så tårene trillet da jeg hørte hvor mye liv det var der inne:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...