Anonym bruker Skrevet 18. januar 2010 #1 Skrevet 18. januar 2010 Nå vil bf klippe håret til barnet. Jeg ønsker å beholde håret langt. Hvem bestemmer?
Verbena Skrevet 18. januar 2010 #2 Skrevet 18. januar 2010 Har ikke barnet selv noe det skal ha sagt? Nå har jeg bare gutter, men her tar vi ansvar ca annenhver gang å sørger for at de blir klipt når det blir for langt.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2010 #3 Skrevet 18. januar 2010 Jeg må le litt, bekalger. Vi hadde en slik sak også i familien. Bf ønsket også å klippe håret, men moren ville ha det langt. Bf kondulerte med det, at barnets hår vokser ut igjen uansett. Så han tok og klipte det. Barnet selv var faktisk veldig fornøyd med, at det ble klipt. Det var faktisk litt til plage for henne.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2010 #4 Skrevet 18. januar 2010 den som har hovedansvaret, som sikkert er deg..
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2010 #5 Skrevet 18. januar 2010 Det står faktisk ingen sted. I følge barneloven er det den som har hovedomsorgen som skal ta større avgjørelser på barnets vegne. Mindre avgjørelser er det den som barnet er hos, som skal ta. Dvs at om barnet er hos deg, kan du bestemme at barnet skal ha langt hår. Men om barnet er hos den andre forelderen, kan han bestemme at barnet skal ha kort hår. Dere er begge foreldre. Kan dere ikke bare diskuterer det og komme frem til en enighet akkurat som alle andre foreldre må?
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2010 #7 Skrevet 18. januar 2010 Mener du seriøst at det der skal bli en stor sak ut av det. Har du hørt med barnet selv?? En liten trøst, det vokser uasnett ut igjen håret.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #8 Skrevet 19. januar 2010 Akkurat det er en ting jeg har sittet ned foten for.. Datteren kom tilbake etter å ha vært hos far,og da hadde farmoren klippet henne endel.(Datteren har fint krøllet hår).Og jeg sa at det ville jeg ikke at de skulle gjøre igjen,noe farmoren selfølgelig gjorde..Jeg ble rasende,og etter det tør ikke far å røre håret hennes igjen:-) Men jeg tror han egentlig var enig med meg,han er bare en stor tøffel når det kommer til moren sin.. Skulle jeg ha et ønske om å få henne klippet,så avklarer jeg med far først.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #9 Skrevet 20. januar 2010 samme her. jeg har gitt klar beskjed om at bf ikke toucher håret hans. en stk snauklipping og det var nok. så jeg tar meg av det. når gutten blir stor nok til å mene selv, skal han selvsagt få lov til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå