Gå til innhold

Ang hormonspiral...

*Patrick*e blitt storebror

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det 6 mnd siden jeg fikk satt inn hormonspiral og jeg blør enda! Er dette vanlig? Er skikkelig lei nå.

Er ellers i skikkelig dårlig form,trøtt,føler meg ofte utmattet uten å ha gjort noe spesielt. Og hukomelsen har tatt helt kveld.

Noen med samme erfaring?

Tok meg en tur til fastlegen etter 4,5mnd,for synes DA at at jeg hadde blødd lenge. Men han mente jeg burde gi det litt mer tid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min venninne fikk beskjed om at hun kunne blø opp mot et år. Personlig syns jeg det er lenge. Du er kanskje blodfattig? Få målt hemoglobin og jernlagre hos legen din.

Skrevet

Jeg har hatt den i over 2 år nå, og blør litt nå og da hele tiden..Men er så lite at truseinnlegg er nok...Kan ha et par blodfrie uker, men så kommer det dager igjen med litt blod...

Men jeg blir ikke gravid, PMS er ikke der, og jeg blør så mye til vanlig og så lenge og så uregelmessig at det er verdt det..

Kunne tenkt meg og "fjernet alt" egentlig....For jeg trenger ikke ha mensen, skal ikke ha flere barn, og må uansett ta noe form for hormoner for kunne leve som vanlig..Fordi jeg blør så mye og uregelmessig hvis ikke..... Sterilisering trodde jeg var tinegn, men KAN føre til sterker blødninger, og da kan jeg ikke risikere det..DA trenger jeg å ha med voksenbleier i veska..Rett og slett BLEIER;- for det finnes ikke det bind eller tampong som kan greie LITT mer blod enn det jeg har ved min vanlige mens...

Hvordan er du uten prevansjon? HAr inntrykk av at vi uregelmessige, med kraftige blødninger ikke har noe "Perfekt" prevansjon..Samme vi bruker så er vi uregelmessige, har mellom blødninger og blir ikke kvitt mensen selv om vi hopper fra et brett til et annet på p-pilla, eller går på minipilla eller hormonspiral... Men av alle ting, så er hormonspiralen det jeg har trivdes best med..På de verste blødningne føler jeg fortsatt det er trygt og dra i svømmehallen,- UTEN tampong....

Og har forresten hørt at mane si at 1 år må kropen ha for å stabiliseres seg etter insetting av spiral.Deretter blødningfrie i nesten 4 år!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...