Gå til innhold

gravid, og ikke merke det etter 40 uker???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på dr.phil hvor en jente ikke visste at hun var gravid. Til og med familien visste det ikke. På bildet av henne ser man tydelig at hun har gravidmage,(kulemage og tynn i resten av kroppen) og hun hadde kjent noe i magen. Men at hun var gravid det hadde hun ikke trodd. Selv om folk hadde spurt, og brakt det på bane.

Hun fullførte et svangerskap, som ingen hadde lagt merke til!!! Ikke hun selv en gang.

Husker det var en diskusjon her inne om det å bli gravid og ikke legge merke til det selv. Mange sa at de faktisk kjente noen som ikke visste om det selv.

Vel, enten så lyver dem, eller så er man steikanes dum spør du meg. Hallo, at man ikke vet at man er gravid, når man går rundt med kulemage. Greit at ikke alle får noe særlig med mage. Men at man skal ha ingen synlig mage, i tillegg til uteblitt mensen, i tillegg til å nesten ikke kjent liv i magen. Å, ikke ha noen som helst symptomer eller mistanker om graviditet what-so-ever, og fullføre et 40-ukers svangerskap, det tror jeg faan ikke på!!! Bortsett fra hvis du helt blåst i hodet!

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Neivel. La være å tro det, det klør oss andre lite. Siden du hisser deg opp langt utover hva som er normalt å forvente er dette enten et sårt tema for deg eller du er generelt ustabil og bør medisineres, samt holdes unna andre mennesker.

Skrevet

Det må være noe psykisk eller intelligensmessig galt med de ja! absurd å ikke skjønne det!

Skrevet

De som føder uten å vite at de er gravide, føder stort sett prematurt. Altså ikke snakk om førti uker.

Forøvrig; det luten sa.

Skrevet

Hehe, sug lut drar den kanskje vel langt..? Men poenget er vel at folk er forskjellige og alle opplever svangerskap forskjellig. Når ei jente på 18 blir gravid, går på prevensjon, ikke kjenner tydelige spark og heller ikke får særlig stor mage, så er det vel ikke rart at hun umiddelbart tror hun er gravid? (ser på programmet selv).

Personlig var det ingen tvil om at jeg var gravid fra jeg var ca 20 uker, da var magen synlig og gutta sparket vilt i fra seg..

Synes selv det er rart at noen ikke skjønner at de er gravide når de går fullgåtte svangerskap, men så er vi jo forskjellige også da;)

Skrevet

Sug Lut : Det virker mer som at det er deg det er et sårt tema for. Var du en av de som ikke merket at man var gravid?

Skrevet

Mensen kan forsvinne av mange årsaker, lille venn. Og det fins faktisk damer som har "gravidmage" uten å være gravide. En kollega av meg fikk faktisk beskjed over telefonen at han hadde blitt pappa, kona hans hadde født en velskapt gutt uten at de visste om graviditeten. Så ja, det er mulig.

Skrevet

Ja, det er mulig, det er ikke det jeg sier. JEg sier at de må være blåst som ikke merker det!

Og man bare mangler magen er greit nok. og at man bare har uteblitt mensen, eller alltid hatt uregelmessig mens og derfor ikke tenker over det, er greit nok. men å ha mange symptomer, uten å mistenke det en gang, spesielt når noen spør om du er gravid, hadde man ikke tenkt: Oj, kanskje jeg skal ta en test????

Skrevet

og jeg snakker om gå slik i 40 uker, ikke premature.

kjære suglut: jeg er så forbanna, har lyst til å suge luten ut av noen!

Skrevet

Jeg tror det handler om å fortrenge ting. Psyken er noe mektig rart noe som kan virke inn på mange måter. Kjenner selv to som ikke viste før de skulle føde, det er det de selv har sagt, og jeg har ingen grunn til å ikke tro dem. Men den ene reagerte folk på , samtidig var hun så ung at man ikke ville innse sannheten.

Kan også forsikre deg om at de ikke er blåst i hodet heller på noen måte, de var fryktelig unge og sikker fryktelig redde også for det som skjedde med dem.

Skrevet

Å fortrenge gravidteten heter det. Dermed basta!

Skrevet

Om psyken ikke vil være gravid, så gir ikke kroppen særlige signaler om det heller.

Jeg var 6 mnd på vei når jeg testa positivt med sønnen min! Da hadde jeg hatt mensen de første 3 mnd i svangerskapet også. Jeg kjente ikke noe til at jeg var gravid i form av kvalme eller noen særlige diller. Eneste jeg reagerte på var at jeg plutselig var begynt å legge på meg ilpet av de siste ukene, fra ca 5 mnd da. Men likevel ingen andre symptomer enn at mensen var borte. Var mye stress også på den tiden, og det passet absolutt ikke å få barn da, så psyken blokkerte signalene fra kroppen, rett og slett.

Har fått det bekreftet på Haukeland at det var eneste mulige grunnen, så i rette situasjonen skal det gå an å være uvitende ganske lenge.

Men med spark, hikking osv helt til siste slutt... Nei, det høres litt for utrolig ut spør du meg...

Skrevet

Jeg var halvgått, 19 uker på vei, da jeg oppdaget at jeg var gravid, tok en test fordi jeg hadde en mistanke, men trodde egentlig ikke jeg var gravid.. Kunne sikkert ha gått en måned til uten å ha visst det, og bare trodd at jeg hadde lagt på meg over magen.. :)

Stormagen kom ikke før jeg var over 7 måneder på vei, og det skjedde nesten over natten.. *pop* også hadde jeg skikkelig gravidmage! :)

Skrevet

du fant det ihvertfall ut før fødselen startet. hadde ikke gravidmage før jeg var 7 mnd på vei jeg heller. hadde andre svake symptomer.

Skrevet

Jeg kjenner ingen som har gått så lenge, men kjenner en som trodde hun hadde fått kreft fordi det stakk til tider ut en kul på magen hennes.

Legen tok prøver, det viste seg at hun var 6 mnd'er på vei og kulen var foten til babyen ;)

Skrevet

Hadde det ikke vært for at mensen uteble kunne jeg med letthet ha gått til rundt uke 25 uten å vite at jeg var gravid.

Magen min hadde nesten ikke vokst noen ting som man kunne se, og jeg var veldig lite dårlig eller hadde andre symptomer. Nå har jeg 6 uker igjen til termin og eneste tegn nå er en litt større mage, men den er ikke diger og spark selvsagt.. Ingen plager.

Jeg kan forstå at folk går ganske lenge uten å merke at de er gravide dersom de fortrenger at mensen er uteblitt eller at de har en veldig ustabil syklus. Men jeg har vanskelig for å tro at de kan gå helt til termin uten å vite det! Hva tror de sparkene og bevegelsene er da? Hele magen bølger og rister jo når babyen blir ganske stor!!!

Skrevet

Leste at mens Anna Nicole Smith var gravid, sa hun: "Hjelp, jeg må ha alvorlige luftplager". Hun forvekslet altså babyens bevegelser med luftplager.

Skrevet

Jeg kjenner ei som for ikke så lenge siden fødete i toalettet på sykehuset, da legen trodde det var blindtarmbetennelse. var fullgåtte alle ni måneder og ikke en gang legen kunne kjenne utpå magen at det var noen baby der. Ikke hadde hun mage heller, hadde noe med hvordan babyen lå og hvor morkaka lå... Så ja det gåt ann uten at du er helt fjern. I så fall var de en smule fjerne hele gjengen på sykehuset.

Skrevet

Men så er det slik at helsevesenet er vant med våkne og oppmerksomme gravide som tar graviditetstest så fort de kan etter uteblitt mens.

Skrevet

Hvorfor så sint?

Noen fortrenger nok sannheten når de er gravid, men man kan gå ganske lenge uten å vite det.

En venninne av meg ble gravid for noen år siden. En vanlig slank jente. Hun visste ikke selv at hun var gravid, og ingen av vennene mistenkte noe heller. Hun hadde mensen hver måned, men var ganske slapp. Hun hadde nettopp sluttet å røyke, og tenkte at det var grunnen til at hun la på seg rundt livet. Det var ikke mye, og heller ikke en typisk gravidekul, mer en bilring.

Da hun var 7 mnd på vei besvimte hun, gikk til legen og fant ut at hun var gravid. De siste 2 mnd av svangerskapet vokste magen til en liten kul, da kunne vi se at hun var gravid.

Når du aldri har vært gravid, har regelmessig mens og ikke mistenker noe i det hele tatt, så kan man gå ganske lenge før man merker det. Bare mange nok faktorer er tilstede.

Det er heller ikke alle som kjenner så mye spark og bevegelse.

Jeg var veldig tydelig gravid, men jeg var over 5 mnd på vei før jeg kjente spark, og resten av svangerskapet var det heller ikke mye jeg kjente.

Det var vel et par ganger det gikk an å se utenpå magen. Det kommer mye an på hvordan barnet ligger, feks bak morkaken, og hvor mye fostervann man har.

Noen liker nok oppmerksomhet eller fortrenger graviditeten hvis de ikke er klar til å bli mor.

Men man er ikke steikandes dum HI selv om man ikke vet at man er gravid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...