Helann og lillebror Skrevet 18. januar 2010 #2 Skrevet 18. januar 2010 Har fått noen barneklær fra venner i USA, og størrelsene har variert utrolig med merket. Babyklærne vi fikk var for det meste store i størrelsen, men har fått noen kjoler i str 2-3 år nå i det siste som har vært små i størrelsen. Ikke mye til hjelp det her, men....
Trollemor75 Skrevet 18. januar 2010 #3 Skrevet 18. januar 2010 Det varierer VELDIG mye fra merke til merke, og dessuten bruker de tabeller som er litt "feil" i forhold til moderne barn. Litt som franske størrelser, der 74cm tilsvarer 1 år, mens i Norge tilsvarer det 9 mndr. En ting har jeg fått opplyst av en vennine som bor der: klær merket i år (1Y, 2Y osv) er litt større i størrelse enn de merket i mndr (12 mndr, 18 mndr, osv...). Men legg gjerne til et halvt år. Sønnen min bruker 18 mndr nå men er bare 11 mndr gammel. Og ikke særlig stor etter norsk målestokk.
It's all about me Skrevet 18. januar 2010 #4 Skrevet 18. januar 2010 Nattøy er pyttesmå i str. Ellers er det meste generelt store i str fra og med 2 år. Gap derimot er brede og korte i overdelene, og Childrens Place er elendig kvalitet. Bare sånn obs obs. Osh Kosh er vanlige i overdelene men store i underdelene. Hilfiger er mega. Guttungen på snart 4 passer først nå inn i gensere str 2år, og masse å gå på.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 18. januar 2010 #5 Skrevet 18. januar 2010 Min erfaring er at tøyet generelt er kortere og bredere enn det norske, med noen variasjoner innfor hvert enkelt merke. Det gjelder forresten voksentøy også ofte. Og så stemmer det at 2 år er større enn 24 måneder som en annen skriver her. Det er vanligvis samme bredde, men litt lengre.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 18. januar 2010 #6 Skrevet 18. januar 2010 Forresten, noen merker leverer også tøy med en X etter når det kommer litt opp i størrelsen, f.eks 6X - og det betyr at tøyet et like bredt men litt lenger enn 6. Litt det samme som forskjellen på 2y og 24 måneder.
Mamma og lille M Skrevet 19. januar 2010 #7 Skrevet 19. januar 2010 Kan bare uttale meg om babyklær, men alt i str mnd er veldig kort! Lurer på om amerikanske babyer er kortere enn norske? Jenta mi på nesten 6 mnd bruker norsk str. 70, men har akkurat begynt å vokse ut av pysjer og bodier str. 6-12 mnd fra Gap og Old Navy. Litt rart å kjøpe klær til henne i str. 12-18 mnd når hun ikke er et halvt år en gang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå