Rampongi Skrevet 18. januar 2010 #1 Skrevet 18. januar 2010 Kjøkkenet vårt er bittelite (bor i leilighet). Har ikke noe vindu, så det er litt mørkt fra før.. Flisene over vasken er lyserosa og veggene likeså.. så blekt rosa at det nesten ikke vises, men ille nok for meg som har et dårlig forhold til rosa. Her er planen min: Dekke flisene og videre bortover bak ovn og kjøkkenbenk med sorte veggplater fra ikea. Liker godt mørke farger.. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70140587 Har stålovn og vaskemaskin og har tenkt å bytte ut oppvaksbenken med en gammeldags stålbenk (som bestemor hadde vet dere.. ) Benken er i eikfarge nå.. Den må¨byttes pga vannskade (gjort feil og før vi flytta inn) Veggene kan males lysere, så det ikke blir så mørkt. Men planen er å ha sort/grått/hvitt-preg og heller bruke mer lys/spotter.. Skjønte dere noe av denne og hva tror dere i så fall?
erteposen + 4 Skrevet 18. januar 2010 #2 Skrevet 18. januar 2010 Stål og sort blir ofte hardt og krever plass, synes jeg. Hvilken fargen er det på skapene? Problemet med det sorte panelet er at de ikke reflekterer lys. Jeg hadde vel heller valgt noe som reflekterte lys (hvitt, glass) og heller fått inn svarte detaljer på andre måter.
Rampongi Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2010 Skapene er hvite. Godt poeng med hvite plater i stedet, jeg tenkte at skitten vises mye bedre på hvitt enn sort, men som du sier, vi kan ta igjen det sorte på feks grytekluter og oppvaskkost etc.. Tenker også å bytte ut et par skapdører med stål/frostaglass da de må byttes. Takk for tipset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå