Gå til innhold

Sykeste "yrkesskade" du har fått?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hørte heis-pling i hodet selv på fridager etter sykehusportør-jobb.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slet med å tråkke på grass/grus i lang tid etter en kontigent i Bosnia.

Skrevet

Fikk lugga på meg hekseskudd en gang... :)

Skrevet

Da jeg gikk på gymnaset jobbet jeg på en kino. En av kollegene måtte på sykehus med popcorn i den ene lungen!

Skrevet

Brannsår på underarmen av dampen fra vannkokeren. Hadde arr som så ut som en diger føflekk i flere måneder. :o) Ja, og så ble jeg slått voldomt hardt under haka og oppover en dag. Satt på huk og hjalp pasienten på med skoene, da slaget kom som lyn fra klar himmel.

Skrevet

Ikke så sykt, men hadde svære, blodige kloremerker i hele ansiktet etter en slosskamp med en aaaaltfor berusa gjest. Hun satte et helt sett med ildrøde akrylnegler midt i fjeset på meg før vi røyk i isen på fortauet utenfor utestedet jeg jobba på. Røyk også noen extensions og fikk noen blåmerker, hehe. (hu var ei dundre på over hundre kg, og jeg var såvidt over 50...)

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Snubla i noe strappeplast og gikk på hodet inn i en palle med bananer.

En kollega av meg fikk en palle med pærer over seg, var en som tok den ned med trucken og så veltet hele greien på vei ned... det gikk bra da, men han trodde han var død et lite sekund der!

Hehe, glad jeg ikke jobber på lager lenger...

Skrevet

Jobba på gatekjøkken i mange år mens jeg gikk på ungdomsskolen og videregående, samt et par år etter det.

Har aldri taklet frityrlukt etter det...

Skrevet

Solgte juletrær noen sesonger, foten min ble overkjørt av hengeren trærne var på. Kunne ikke gå på 2 uker.

Skrevet

Jeg forstuet en finger i en trehjulssykkelfrontkollisjon da jeg prøvde å forhindre den ene "sjåføren" i å lande på hodet i sandkassa.

Av andre mer varige "skader", så strever jeg med å sjenke noe annet enn halvfulle kopper og glass til folk, men sånn blir det etter x antall år på småbarnsavdeling...

Skrevet

Himmel og hav,

det minner meg om at jeg fremdeles skyver (voksne) menneskers glass lenger inn på bordet så de ikke skal veltes ned - og det er kun etter å ha barn, så det går vel knapt under yrkesskade.

Skrevet

Hehe, det gjør jeg også, anonym 12:08..Jeg jobber på en småbarnsavd.

I fjor sommer så løp jeg etter ett barn som var på vei til ett sted de små ikke har lov til å gå alene. Jeg tråkket sikkelig over og forstuet ankelen kraftig. Det resulterte i en betennelse i hælen og jeg gikk på krykker hele sommeren. Ble sykemeldt i ca.3 mnd...

Skrevet

Jobbet på ferdiggjøringsavdelingen på et trykkeri hver sommerferie fra jeg var 15 år.

Det besto i hovedsak av å sette sammen ferdigtrykte kapitler i (den gangen EDB) instruksjonsbøker. Papiret var veldig skarpt så fort det kom ut av papirskjæremaskinen og det var helt umulig å ikke skjære seg på det.

Resulatet var at jeg gjennom sommeren hadde papirkutt tett i tett i huden mellom pekefinger og tommefinger hele sommeren. Alt jeg tok i stemplet jeg med blodspor. Sved som ville helvete med flytende plaster som uansett ble gnidd av med en gang.

Skrevet

Svare i telefonen hjemme sånn som jeg gjør på jobben.

Det slutter liksom aldri det.

Skrevet

Tommelen min var hoven og vond og så ut som en nålepute hver dag en hel sommerferie. Jobbet alene i en kantine der alle skulle ha hardkokte egg på skiven. Skrelte noen egg hver dag ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...