cabana Skrevet 18. januar 2010 #1 Skrevet 18. januar 2010 Fant denne artikkelen på Klikk.no og tenkte jeg ville legge den inn her,dersom det ville være interessant¨å lese !! Etter at Klikk Foreldre skrev om den mye omtalte dokumentaren Orgasmic Birth, forteller norske kvinner at de også har opplevd fødselsorgasme. Flere modige kvinner deler sine historier om fødselsorgasmer med oss, etter at vi skrev om den amerikanske dokumentaren Orgasmic Birth. Lettelse - Det var veldig bra å kunne lese nå at jeg ikke bare var rar men at det er flere som føler dette. Hvis jeg presset hardt nok for å få ut babyen gikk smertene mine over til deilige orgamsefølelser. Men først måtte jeg presse meg gjennom vanlige vonde press, skriver en leser. Klikk og Doktor Online sine sex- og samlivsekspert, Gro Isachsen, synes dette er et interessant tema. - Jeg har ikke funnet noen forskning som kan forklare fenomenet. Men en forklaring kan være at press på G-punktet setter i gang spasmer i bekkenbunnsmusklene, som jo er det viktigste fysiske tegnet på orgasme. Det kan igjen frigjøre endorfiner, kroppens egenproduserte smertelindring, forklarer hun. - Jeg opplevde dette med min førstefødte for snart 17 år tilbake. Jeg var ikke trygg under fødselen, ikke hadde jeg spesielt stor selvtillit eller godt selvbilde heller. Det som skjedde var en helt teknisk greie som heller ikke hadde noe med min mann å gjøre. Det bare skjedde et eller annet sted i løpet av fødselen. Jeg har i etterkant tenkt at det nok var hodet som sto fast et øyeblikk på et "riktig" punkt og dermed bare gikk det som det gikk, skriver en kvinne.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 18. januar 2010 #2 Skrevet 18. januar 2010 hehe, ingenting som minnet om orgasme under min fødsel ihvertfall Hvis jeg hadde det, så hadde ihvertfall smertene skygget over det hele
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå