Gå til innhold

Ammeinnlegg? Hvor kjøpes dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå i min 28 uke, og i går begynte det å komme noe (sannsynligvis begynnende melk eller noe) ut fra puppene min. Har hørt at man bør kjøpe ammeinnlegg eller noe, men hvor kjøpes dettE?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpes på vanlig matvarebutikk, hvis det er engangsinnlegg du tenker på. Står i babyavdelingen. Ullinnlegg er jeg usikker på, jeg fikk låne etter søsteren min.

Skrevet

På vanlig butikk eller apotek.

Ligger der hvor de har bleier osv til baby :)

Skrevet

på apotek, helsekost, nettbutikker...veldig mange steder :-)

kommer jo an på hva du vil ha, om det er engangs eller i eks ull.

Jeg har kjøpt en pakke engangs på helsekost som er helt fri for plast- og klormidler/kjemikalier.

også har jeg kjøpt noen i ull + noen som er ull på ene siden og silke på den andre. Men har ikke erfaring, så jeg vet ikke hva jeg ender opp med å bruke.

Men har ei venninne som bare sa " du MÅÅÅÅ kjøpe stooore ammeinnlegg i ull"! Nå har jeg et par som er større enn puppen, hehe...

Skrevet

Engangsinnlegg kan du som nevnt kjøpe i matvarebutikken. Jeg synes libero og avent er gode.

Ullinnlegg kan man f.eks kjøpe på apoteket.

Jeg foretrekker engangsinnlegg jeg da. Hvis jeg skal ut i kulden legger jeg heller ullinnlegg utenpå engangsinnleggene :)

Skrevet

Jeg brukte coop sine sist. De var billige og sugde opp det meste (hadde en lekkasje, men det var etter første natta babyen sov gjennom natta. Brystet var helt hardt, og jeg sov i en damm!).

Har hørt det finnes noen i ull som er plastbelagt på baksiden, det er muligens et alternativ.

Skrevet

Vestlandsfanden:

Tullehøne:) Du burde heller ha engangsinnleggene ytterst og ull inn mot kroppen, det er da det varmer. Ull skal alltid være innerst.

Skrevet

Ammeinnlegg i ull kan være ganske dyre...på apotekene koster de rundt 120 kr for et par. Bogerud og Barnas hus selger ullinnlegg til ca 60 kr:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...