Anonym bruker Skrevet 18. januar 2010 #1 Skrevet 18. januar 2010 ....hun er jammen noe for seg selv. Hun er meget spesiell, og jeg og hun går ikke veldig godt overrens. Det vet vi begge to, og vi har ikke noe med hverandre å gjøre utenom når vi må, dvs i familiesammenhenger. Vi er for all del ikke uvenner, men heller ikke venner. Hun har en oppførsel og noen forventninger til omgivelsene rundt seg som er helt urimelige, men jeg har lært meg å svelge en del kameler for freden sin skyld. Men det som ble fortalt meg i helgen syns jeg bare ikke er greit. En veninne av meg kom å fortalte meg at min svigerinne går rundt og syter om at jeg og familien min får så mye mer hjelp enn dem. De trår til hos oss uansett, og de har barna våre veldig mye mer enn deres. Dette er direkte usant, og jeg kjenner jeg blir irritert på mine svigerforeldres vegne. Min svoger og svigerinne fikk en litt tøff start og har tidligere slitt endel økonomisk. Svigers har trøtt til både med økonomisk støtte og med mye barnepass, men nå har de begge fått seg godt betalte jobber og lever et normalt liv. Vi har også fått barn, og svigers føler kanskje at nå er det slutt på spesialbehandlingen. De har fortsatt deres barn mer enn våres, så jeg fatter ikke hvor hun tar det i fra. Dessuten får svigerfar timebetalt for å være med å hjelpe oss. Jeg skal for min del klare å leve med at hun går å sier slikt, men jeg syns det er fryktelig av henne å si slikt om svigers som de har hatt så mye hjelp fra. Jeg vurderer å gi svigermor et lite hint. Jeg kan ikke si noe til min svigerinne selv, da ville det blitt huskestue. Men er det dumt av meg og tipse svigers? Jeg har ikke lyst å lage noe surt i familien, men dette syns jeg var litt drøyt....
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2010 #2 Skrevet 18. januar 2010 Hun hadde sikkert bare behov for å klage litt (som vi alle har innimellom). Jeg hadde ikke lagd noen stor sak utav dette. Det blir for dumt
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2010 #3 Skrevet 18. januar 2010 Vel - dersom dette er et så stort problem for deg, må du nesten være voksen nok til å ta dette opp med henne selv, og ikke sende svigermor som buffer! Dersom det ikke frister, er dette bare noe du må bite i deg.
Gjest Skrevet 18. januar 2010 #4 Skrevet 18. januar 2010 Hva vil du oppnå ved å "tipse" svigers om dette? Gjøre dem lei seg? Få en stjerne i margen selv? Skape splid mellom dem og din svigerinne? Om dette plager deg (som er fullt forståelig) får du være voksen nok til å ta det opp med din svigerinne, slik at hun (forhåpentligvis) ikke går rundt og snakker slik i fremtden.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2010 #5 Skrevet 18. januar 2010 Jeg har vært borti noe mistenkelig likt i min familie, og mitt råd til deg er å ta det opp med din svigerinne at du har hørt av andre at hun går rundt og sprer usannheter om deg. Jeg skjønner at det går vel så mye på dine svigerforeldre som på deg og din familie, men du må ta opp det som går på deg! Jeg tror ikke du gjør deg selv noen tjenester ved å hinte til svigermor.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2010 #6 Skrevet 18. januar 2010 Du og din svigerinne går ikke overrens i fra før, så hva er poenget med å bringe dette på bane for din svigermor? Det kan hende din svigerinne har inntrykk av at svigersene dine passer deres unger mer enn hennes. Men du holder kanskje bokføring over hvor mye svigersene sitter barnevakt både hos de og hos dere? Synes ærlig talt det blir smålig om du skal nevne dette for din svigermor. Hvis du har svelget kameler før kan du jammen svelge denne lille bagatellen også.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2010 #7 Skrevet 18. januar 2010 Jeg synes hun høres utakknemlig ut for hjelpen hun får. Hvor gammel er hun? Dersom dette er ei som er eldre, burde hun visst bedre. Hvis hun er veldig ung, kan det være litt opprør i henne, fordi det hørtes ekstremt barnslig ut...
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2010 #9 Skrevet 18. januar 2010 Er det søstra til mannen din denne svigerinna? Skjønner godt at du blir veldig irritert. Jeg tror jeg bare hadde latt være å si noe til noen. Hadde vel sikkert klaget til mannen min og latt det gå utover han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå