Gå til innhold

Dere med menn som jobber i nordsjøen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan det stemme at telefonen ikke virker pga dårlig vær, men internetten virker?

Mannen min har nylig fått seg jobb i nordsjøen. Hver gang han er på jobb virker han så merkelig. Sier han skal ringe hjem om kveldene, men det er som oftest noe som kommer i veien. Ikke tok han med seg pcen denne gangen, fordi det bare var problemer med internett (derfor er han aldri på msn). I går kveld skulle han ringe meg kl 23. Men det gjorde han ikke. kl 01.30 fikk jeg en mail om at tlf ikke virket pga dårlig vær. Ser på facebook at han har vært pålogget der i går kveld. Er det ikke merkelig at nettet virker, men ikke tlf?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har jevnlig telefonkontakt med en som jobber i nordsjøen. Har aldri opplevd at han ikke kan ringe fordi det er dårlig vær nei. Vet ikke med nettet, aldri tenkt over om han bruker det eller ikke. Men jeg har jo fått telefon derfra når det har vært så dårlig vær at helikoptrene ikke har flydd da...

Skrevet

Synes det virker så merkelig. var aldri slik i starten. Nå blir d oftere og oftere. Og ville trodd nettet datt ut før tlf? hm.... :s

Skrevet

Hvis det er problemer med nettet og han ikke er på msn er det vel også litt rart at han er på Facebook? Virka litt merkelig ja, kanskje....

Skrevet

broren min jobbet en stund på fiskebåt, og når de kjørte eller at det var dårlig vær, hadde de hverken nett eller tlf..

så er litt rart ja....

Skrevet

Forklarte meg kanskje litt dårlig. Han tok ikke med seg sin egen pc fordi det var så mye tull med nettet der ute. Og han logger seg aldri på msn. Påstår han ikke kan fordra chatte på msn... Men igår hadde han vært på facebook, og sendt meg en mail. Så da var tydeligvis nettet i orden. Ville trodd nettet datt ut også, om det var så dårlig vær at tlf ikke virket...

Skrevet

Skulle tro begge deler satt ut ja...

Men jeg vet det var dårlig vær ute igår.. Men svigerfar fikk til å ringe... *trekke på skuldrene*

Skrevet

Høres merkelig ut, ja. Men det med at linja kan være dårlig stemmer vel. Samboen til en venninne jobber på nordsjøen og det blir ofte brutt da de snakker i tlf.

Skrevet

Hvilken plattform er han på da?

Har vært orkan i helga med opptil 20 meter høye bølger men dette gjorde bare at mannen kunne snakke mer i telefonen og sitte mer på internett fordi de ikke fikk så mye gjort pga. været.

Han har jobbet på ulike plattformer i flere år nå og har ikke opplevd at hverken nett eller telefon har streika.

Skrevet

Jobber han nattskift siden han sendte deg en mail så seint?

Skrevet

Syns dette hørtes rart ut.

Mannen min jobber óg på plattform, og han ringer hver kveld, uansett hvordan været er. Har aldri opplevd at det har vært så dårlig vær at han ikke kan ringe.

Internett og tlf fungerer også som regel samtidig. Med mindre de f.eks kobler ut tlf for å ha service på den e.l.

Er han på en fast plattform eller en flytende? Måtte spørre mannen min om dette, og han sa det kunne være mer problemer med tlf/internett på en flytende plattform.

Du får ta deg en prat med ham når han kommer hjem. Spørre om det er noe som foregår.

Skrevet

Han jobber dagtid. Men pga været har de måtte ta en dag "fri". Derfor jobbet de overtid til kl 23 i går kveld. Han skulle ringe etter jobb.

Jobber på flytende plattform. Kanskje jeg som overreagerer :s Merker bare at han har vert så merkelig de siste dagene. Og når jeg såg han har vert på nett, men ikke kunne ringe begynte jeg å lure.

Skrevet

Kanskje nettet og telefonen virket igjen så sent?? Jeg hadde blitt irritert hvis mannen min hadde ringt midt på natta, da hadde jeg heller satt pris på en melding eller mail sånn at han ikke vekte både meg og ungene!!

Håper du får en forklaring fra han :-)

Gjest irismor
Skrevet

Prøv å ringe plattformen så finner du fort ut om de har problemer med tlflinjene eller ei. Men nettet ryker som oftets før telefonlinjene.

Skal ikke bry meg så mye men synes du skal spørre ham rett ut hva som skjer.

Skrevet

Ja, dette var litt rart.. Mannen min er også på en flytende plattform og han har alldri vært uten tlf pga dårlig vær. Men uten nett er han støtt og stadig. iallefall går det så treigt at han orker ikke sitte å chatte på nett. De få gangene han har vært uten tlf, har de blitt varslet på forhånd om at tlf dekninga gikk ut, men som regel da også har di tlf om ikke så lenge.

Men prøv å ringe riggen om du er i tvil om han lyver.

Hva heter plattformen han jobber på??

Skrevet

Var ikke tenkt skrive dette, men grunnen til at jeg reagerer er at det er en dame fra cateringen som holder på å ringe han / sende han sms når han har fri. En kollega av han fortalte meg at hun pleide komme med kaffi til han på lugaren om morningene... Han sier selv at han ikke bryr seg noe om hun, men jeg begynner lure på hva som egentlig skjer nå. Første gang han ringer så sjelden hjem. Vanligvis ringer han flere ganger for dagen.

Tørr ikke ringe plattformen. Redd han skal få vite jeg har ringt og sjekket :s

Skrevet

Huff, dette hørtes ikke bra ut! Ikke rart du undrer. Men om du ringer plattformen, kan du jo bare legge på når de tar tlf. Du trenger jo ike si hvem du er eller noe. Tar de tlf vet du iallefall at han lyver om det..

Klem til deg

Skrevet

Takk :)

Tlf virker tydeligvis igjen nå, for han ringte i sted. Så om jeg ringer plattformen må jeg isåfall spørre om tlf var ute av drift i går. Og det tørr jeg ikke :s

Skrevet

det er nok best at dere tar dere en lang prat når han kommer hjem igjen.

han sier han ikke bryr seg om ho dama, neivel, men da kan du si at det plager deg, og fortell at du synes ting har vært rart i det siste...

Jeg skjønner dine tanker, og derfor burde dere få litt tid sammen.

ikke sikkert ting er så ille som du tror det er ( virker som du tviler på han)

Skrevet

Må ha en prat når han kommer hjem. Er gravid, og skal snart føde, så da blir man vel kanskje litt ekstra tullete i hode :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...