Gå til innhold

Hvordan blir det ang betaling av barnehageplass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg bare jobber som ekstrahjelp. Hva må jeg betale i måneden da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prisen for barnehagen har da ikke med hvor mye du jobber å gjøre, men med hvor stor barnehageplass du har.

Skrevet

Har 100%, men hva jeg skal betale beregnes jo ut i fra hva jeg og sambo har i årsinntekt. Får har man mindre enn eller mere enn en viss sum betaler man mere eller mindre.

Skrevet

Ok, sånn å forstå.

Vet ikke dessverre.

Skrevet

Dette må du nok sjekke med den kommunen du bor i. Enkelte kommuner har en ordning med lavere pris for de med veldig dårlig råd har jeg hørt, men da er det snakk om de som har brutto samlet inntekt som er under 200 000 - 250 000 i året eller noe sånt, så det hjelper ikke å ha "litt dårlig råd" for å få avslag i prisen. Om du er enslig forsørger er jo da inntektsgrensen enda lavere.

Skrevet

Tror man skal ha veldig liten inntekt for å få redusert pris, og man må ha kommunal barnehage.

Ei jeg jobbet med tidligere hadde under 300 000 tilsammen med sin mann og fikk det ikke dekt.

Skrevet

Hvis du søker om redusert barnehagepris pga lav inntekt får du jo et vedtak på hvor mye du skal betale (dersom du fyller vilkårene selvsagt). Det er jo ikke sånn at du betaler forskjellig fra måned til måned utfra hva du tjener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...