Anonym bruker Skrevet 18. januar 2010 #1 Skrevet 18. januar 2010 Søsteren min er alenemor til en ganske krevende gutt i barnehagealder. Guttens far har aldri ønsket kontakt med sønnen sin. Da hun flyttet til en annen landsdel by pga jobb, kontaktet hun barnevernet og undersøkte mulighetene for avlastning. Det løste seg fint med at hun fikk kontakt med en hyggelig barnefamilie, som begynte å ha gutten på besøk en helg i måneden. Nå har hun fått problemer med faren i den familien. Blant annet har han ringt inn bekymringsmelding til barnevernet, selvom han visste at søsteren min samarbeider med dem ang gutten. Avlastningsfaren har også kontaktet venner og familie hun har på Facebook og fisket etter opplysninger om henne. Blant annet er han veldig interessert i om hun har noen kjæreste på gang. Gutten hennes er blitt glad i avlasterfamilien, og hun vil jo helst at samarbeidet skal fortsette. Men hun føler seg veldig utrygg på hvor hun har faren i familien. Noen som har noen gode råd? Ville dere tatt dette opp med saksbehandler på barnevernet?
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2010 #2 Skrevet 18. januar 2010 Takknemlig om noen vil legge ut på Skravle. HI
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2010 #4 Skrevet 18. januar 2010 Åpenhet og kommunikasjon er løsningen på mange problemer i dag! Jeg synes hun skal ta kontakt med sin saksbehandler i barnevernet og fortelle åpent om sine tanker. Hva er hun redd for, hva føler hun?, hva går bekymringen til denne mannen ut på. Ved å være åpen og vise at hun gjerne vil spille med åpne kort viser hun at hun vil ta ansvar og søke veiledning dersom andre mener det er behov for dette. Desværre er det jo en gang slik at de som får bekymringsmeldinger mot seg, ikke selv synes det er grunn til bekymring. Jeg ville tatt dette på alvor om jeg var din søster, og gått en runde med meg selv. Er omsorgen jeg gir god nok? Setter jeg barnets behov foran mine? Trenger jeg veiledning?? Hør på de som faktisk kan dette med barns utvikling psykisk og fysisk og samarbeid åpent med helsestasjon og barnevern... Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2010 #5 Skrevet 18. januar 2010 Mulig denne faren ønsker å ha gutten mer pga høyere ytelse fra barnevernet, og derfor prøver å finne noe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå