Hilsen Aud Skrevet 17. januar 2010 #1 Skrevet 17. januar 2010 Mine er akkurat 6 mnd og jeg lurer jo da på om vår mathverdag er i nærheten av andres eller ei.... 1 porsjon 4mnd grøt til formiddag og til kvelds... ellers pupp gjennom dagen (og natten) Vi bør vel begynne med middag også snart??
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 18. januar 2010 #2 Skrevet 18. januar 2010 Jeg har jo en STOR gutt Var på 6 mnd kontroll på torsdag og da var han 10,5 kg og 77,5 cm lang. Han spiser grøt (6 mnd grøt) av 1,5-2 dl vann om morgenen (ikke alltid han har så stor matlyst om morgenen, så ofte blir ca halve porsjonen igjen) På formiddag pleier jeg å amme og gi litt frukt. På tidlig ettermiddag (når han våkner fra luren sin) får han ca 1/2 glass middag Kl 17.30 får han ny porsjon med grøt av ca 2 dl (jeg pleier aldri måle opp, bare heller opp sånn ca hvor mye jeg tror han spiser). Ellers ammer jeg noen ganger i løpet av dagen. Får pupp kl 18.30 før han legger seg og 1-2 ganger på natt. Du kan nok sikkert begynne å venne babyene på middagsmos. Her tok det i alle fall litt tid før han begynte å like det
MiMa09 Skrevet 18. januar 2010 #3 Skrevet 18. januar 2010 Gutten min er 5,5 mnd, men vi begynte med grøt da han var 4 mnd fordi jeg ikke hadde mer mm igjen. Og nå spiser han følgende: En porsjon risgrøt av 80 ml vann til frokost kl 0800 og kvelds 1730. Drikker vann til dette. Til frokost er han i tillegg så sulten at han får et kvart glass med frukt. Et halvt lite middagsglass (grønnsaker) i to tida og et kvart glass frukt. Ellers 200 ml flasker MME som han som regel drikker hele av kl 05, 11, 15 og 1830. Vi har nettopp begynt med middagsglasset og økt littegranne på mengden grøt fordi vektoppgangen hadde stagnert. Men han er likevel litt over snittet på vekt i forhold til alder.
Mamma´n til lillemor Skrevet 18. januar 2010 #4 Skrevet 18. januar 2010 Lillemor har fått grøt på kvelden en mnd nå og etter å ha snakket med hs forrige uke begynte jeg med frokostgrøt også. Hs sa at når disse to måltidene er godt etablert kan jeg begynne med middag. Jeg har prøvd litt potet, gulrot, banan og fruktbeger, men hun haaaater det, selv om jeg tynner ut med mm. Så nå har vi en liten pause fra smaksprøver fordi jeg prøver å gå over til 6 mnd-grøt, hun har nekta andre grøter enn Nestlé 4 mnd risgrøt til nå. Ellers ammer jeg før grøtmåltidene og et par ganger til i løpet av dagen og 1-3 ganger på natt. Hun har begynt å drikke litt vann, så det blir 10-20 ml i løpet av dagen sammen med grøten.
krummelure Skrevet 18. januar 2010 #5 Skrevet 18. januar 2010 Junior er 6 mnd og får grøt i 10 tiden, halvt middagsglass ca 13.30, pupp ca 16.30 grøt i 18.30 tiden. Det er sjeldent han spiser en hel grøtporsjon, men en halv porsjon pleier å gå ned. Ellers så prøver jeg å amme så godt jeg kan før hvert måltid selv om han blir mindre og mindre interessert i det... Han har ikke fått middag så lenge, første gangen var det ikke noe særlig men det blir bedre og bedre for hver dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå