myrull84 Skrevet 17. januar 2010 #1 Skrevet 17. januar 2010 Hei! Har knasket bringebærbladkapsler siden uke 32, 6 stk i døgnet - som var maks døgndose. Har nå kjøpt nye, men en annen type og på den står det at anbefalt døgndose er 2 stk, og den bør ikke overskrides. Konsentrasjonen er selvfølgelig høyrere i disse nye kapslene, tror 1 kapsel tilsvarte 2 av de andre. Men det vil jo si at jeg tar 2 kapsler mindre nå enn før. Tror dere det gjør noe å overskride dosen? Det er jo bare naturlige stoffer, er det ikke?
Diddels Skrevet 17. januar 2010 #2 Skrevet 17. januar 2010 selv naturpreparater kan ha bivirkninger om du tar for mange. Nå tror jeg neppe at bringebærblad gir noen akutte medisinske problemer selv om du skulle overskride dosen, og jeg skjønner at det frister...! særlig hvis du gruer deg til en lang og seig fødsel. Det er ofte slik at leverandørene av slike produkter setter på slike advarsler for å barrikadere seg mot anklager dersom noe galt skulle skje, sånn at du hvertfall ikke skal kunne skylde på dem! Personlig har jeg aldri hørt om at noen har tatt skade av for mye, men noen garantist vil jeg ikke være
Nine:) Skrevet 17. januar 2010 #3 Skrevet 17. januar 2010 Kan jeg spørre hva de heter de kapslene? Det virker som om det er endel ulike typer på markedet:( Hvilken skal man velge liksom? Jeg har lest at mange tar endel mer en anbefalt dose av kapslene, og har god erfaring med det:)) Men det må bli opp til hver enkelt å avgjøre..
myrull84 Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. januar 2010 De jeg har nå heter Bringebær av Nature's Way. TIdligere brukte jeg Solaray sine, tror de het rasberry leaves. Er i uke 37, så kan vel ikke skade om jeg tar litt mer enn anbefalt. Om det skulle sette i gang noe, hvilket jeg ikke tror, så er det jo ingen krise uansett. Eneste er om det er "skadelig" å få i seg for mye på et måte. Noen urter/vitaminer skiller man jo naturlig ut og man kan ta så mye man vil, mens med andre så må man jo holde seg til anvisningen. Nei, ikke vet jeg :S
Annci<3 Skrevet 18. januar 2010 #5 Skrevet 18. januar 2010 Har ikke peiling på om det er farlig mtp innholdet i kapslene, men du bør uansett ikke overskride den anbefalte dosen. Og hvorfor skulle du egentlig, det er jo helt unødvending. Ikke vits i å risikere noe..
myrull84 Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 18. januar 2010 Jeg tenkte i forhold til de første kapslene jeg tok, hvor jeg da tok 6 stk per dag og nå har gått ned til 2 stk per dag (1 av de jeg tar nå tilsvarer 2 av de jeg tok før). Det betyr jo at jeg tar mindre nå enn før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå