Gjest lillemamsi Skrevet 17. januar 2010 #1 Skrevet 17. januar 2010 Hvordan organiserer dere det? Er det bestemt når dere ammer og når dere gir erstatning? Vil høre hva slags rutiner dere har. Og om hvor ofte dere gjør det ene og det andre Vil gjøre begge deler, og trenger tips og råd !!
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2010 #2 Skrevet 17. januar 2010 Har du nok melk? Jeg ga mme kun når jeg skulle noe slik at samboeren eller andre kunne gi henne melk om jeg ikke hadde pumpet ut på forhånd. det er viktig at du opprettholder produksjonen din og da skal du ikke hoppe over mange måltidene.. etterhvert måtte hun få litt mme på kveldene fordi hun ikke ble mett kun av mm. kort sagt, mme kun når nødvendig.
Gjest lillemamsi Skrevet 18. januar 2010 #3 Skrevet 18. januar 2010 ja jeg har nok melk (bare litt lite på kveldene, var sånn med førstemann også) Grunnen til at jeg må trappe ned på ammingen er at jeg må begynne å ta migrenemedisiner igjen Og da må jeg jo kaste melken min. Jeg (tror) jeg vil gi hovedsaklig MME, men siden jeg har mulighet så vil jeg amme litt innimellom pga antistoffene og kosen. Er det noen av dere som har gjort lignende ? Virker som de fleste gjør enten eller...
ellen-propellen Skrevet 18. januar 2010 #4 Skrevet 18. januar 2010 Amme først, flaske etterpå om babyen er mer sulten:-)
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2010 #5 Skrevet 18. januar 2010 Jeg ammer morgen, midt på dagen og kvelden Resten av måltidene er mme
Gjest lillemamsi Skrevet 18. januar 2010 #7 Skrevet 18. januar 2010 okei ! Når jeg ammet datteren min i 15 mnd, så var det jo til slutt sånn at jeg ammet henne bare 1 gang om dagen. Så jeg vil tro at å amme 2-3 ganger om dagen er fullt mulig, bare vi får inn rutine på det. Sønnen min er 7 uker. Og han tar lett begge deler. Vil gjerne ha flere svar på hvordan dere gjør det !!!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2010 #8 Skrevet 18. januar 2010 Jeg gir bare etter puppemåltid, så jeg ihvertfall har fått tømt brystene litt også vet jeg at han er mett. Gjør det bare på kveldstid, da han er mest urolig.
Gjest lillemamsi Skrevet 18. januar 2010 #9 Skrevet 18. januar 2010 anonym 15.55 : Hvor gammel er gutten din ? Hvor lenge har du gjort det sånn? Fikk du mye spreng i starten?
Gjest lillemamsi Skrevet 19. januar 2010 #11 Skrevet 19. januar 2010 dytter i håp om at siste anonym her kan svare meg
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #12 Skrevet 19. januar 2010 Hender jeg gir litt mme på kvelden etter jeg har ammet og han fortsatt er sulten... bytter aldri ut et måltid med mme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå