Gå til innhold

Noen som har vært i Astrid Lindgrens verden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på å reise dit til sommer'n. Hvor overnattet dere? Hvor lang tid brukte dere sånn ca på kjøreturen (fra svinesund eller Göteborg)? Synes dere det var finr/moro? hvor gamle ver barna dere hadde med?

Vi har en 6-åring, en på 4 år og en på ett par mnd til sommer'n. Så er litt usikker på kjøreturen dit.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se bort fra x-antall skrivefeil...... :-)

Skrevet

Våre barn var 3 og 5 år når vi var der. For oss var det ikke verdt det.. Barna våre kunne altfor lite om Astrid Lindgren til at de gadd å bry seg om eller forsto skuespillene eller hva alt skulle forestille. Det ble bare en grusomt dyr lekeplass langt bort.. Vi kjörte fra Stockholm, så akkurat kjöretiden kan jeg ikke hjelpe deg med. Vi overnattet på et hotel ca ti mil unna, men det var dårlige veier så det var altfor langt bort egentlig!

Skrevet

Takk for svar :-) Jeg følte litt på meg det du as om at kanskje barna vet litt for lite om alle Astrid Lindgren-historiene. Det eneste de kan noe om er jo pippi og emil, ellers er jo det meste fremmed. Og skuespillene er jo på svensk, ikke lett for en 4 åring å henge med.....

Skrevet

Noen som synes det var bra/fint der? Hører gjerne fra flere :-)

Skrevet

Vi var der i sommer med våre barn på 2 og 4 år. Det var kjempegøy for alle, men vi hadde brukt litt tid på å lese Astrid Lindgren for barna (mest 4 åringen) slik at de kjente til mange av historiene.

Det var heller ikke noe problem at skuespillene var på svensk. Det var stas å se Pippi og hilse på henne.

Vi reiste fra Oslo og brukte to dager på reisen hver vei. På veien til bodde vi i Gøteborg og på veien hjem i Borås. Tror vi brukte ca 4 timer på hver strekke, Oslo- Gøteborg og Gøteborg- Vimmerby.

Astrid Lindgrens verden ligger ganske langt inne de svenske skoger så det ble mye kjøring. Men tror at det var mor som var mest utålmodig i bilen. Barna hadde jo dvd spiller baki og koste seg med det.

Vi bodde i Vimmerby i tre netter, men om vi skal tilbake kommer vi til å bli lenger. Det var et utrolig koselig sted og masse annet å oppleve også, feks gården Katthult hvor Emilfilmene er spilt inn

Jeg vil absolutt anbefale å reise når dere har så store barn!

Skrevet

Vi har vært der 2 ganger,første gangen var jentene 2 og 5år.Kjørte om Gøteborg og overnattet der.Andre gangen var jentene 5 og 8 og minstemann 6mnd ,da kjørte vi direkte til Vimmerby(hadde selvf.en del stopp )Ungene syntes det var kjempefint der og har veldig lyst til å reise dit igjen.Tror det er en av de fineste familieparkene vi har vært i.

Skrevet

jeg har kun vært på studietur dit, men gleder meg til å ta med egne barn! :D Likte meg utrolig godt!

Overnattet på stugbyen rett utenfor parken. Veldig fine hytter og gangavstand til sentrum.

Greit å bruke noen dager slik det er skrivd over her for å se litt mer enn bare parken.

Anbefaler nok at barna har satt seg litt inn i de forskjellige figurene på forhånd. Kan nok bli litt kjedelig om de ikke kjenner dem igjen! :)

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Vi var der med 3 åringen, og hun kjente i utgangspunktet bare til Pippi og Emil, men både hun og vi koste oss kjempemye likevel. Hun ble en stor fan av Karlson på taket, og vi har også hatt glede av det når vi har lest AL bøker i ettertid. Da kan vi ta fram bilder fra "Pippiland" som hun kaller det.

Fantastisk plass og fantastisk omland, og veldig kjekt med en ferie som passet både for henne og for oss, for vi koste oss like mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...