Gå til innhold

Hvordan lærer man bort noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje et dumt spørsmål, men jeg lurer allikevel...

Jeg får nemlig endel spørsmål om jeg ikke bare kan lære bort språk og generel data bruk.. Jeg er ikke en ekspert selv på disse områdene, men er litt over gjennomsnittet. Mitt problem er at jeg ikke aner hvordan jeg skal lære bort noe av det jeg kan, har faktisk ingen ide om hvordan jeg kan lære noen noe.. Hvor begynner jeg, hva skal jeg lære bort og hvordan skal jeg få dem til å forstå hva jeg mener?

For meg så er det viktig at jeg forstår hvordan folk lærer for å kunne ta på meg et sånt ansvar, og vidre er det viktig at de forstår ganske fort hva jeg mener. Selvfølgelig gjør jeg det så komplisert for meg selv før jeg engang får begynt at jeg alltid sier nei, jeg tror ikke jeg får tid eller har mulighet til det, da blir jo de spør fornærmet på meg for at jeg er så viktig at jeg ikke kan lære dem noe som jeg kan så godt. ( i deres øyne)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må ut å google her nå for jeg aner ikke engang hva didaktikk er, men TUSEN takk for et godt tips! Kanskje jeg endelig føler at jeg kan lære bort noe til noen..

HI

Skrevet

didaktikk er fagutrykket på :hvordan lære bort noe...

Skrevet

lån eller kjøp :sånn eller slik av Gjøsund, Huseby, Røys

den er lettlest og meget forståelig om du ikke har vært borti temaet før=)

Skrevet

Takk, jeg googlet det å føler meg litt mer opplyst nå.. Skal på bibliotelet i morgen å se om det hjelper meg vidre..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...