lillespor Skrevet 17. januar 2010 #1 Skrevet 17. januar 2010 Jeg hadde tenkt å døpe min sønn i bunad med cremefarvet vest.. det er vel lov?
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2010 #2 Skrevet 17. januar 2010 Såklart kan du ha på det dere ønsker, men jeg hadde syntes det var sært med en baby uten dåpskjole. Det er liksom tradisjon det da... Et større barn som sitter opp, og kanskje nesten går blir for stort for dåpskjole så da hadde det vært greit med en bunad e.l. Vil tro at en liten baby i "normal dåpsalder" ikke akkurat får vist fram en bunad slik de ligger, så da er det mye finere med dåpskjole i kirken og heller bytte til bunaden etterpå..
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2010 #3 Skrevet 17. januar 2010 Selvfølgelig kan du bruke akkurat det du ønske:) Veit mange som døpe jentn sine i dåpskjole og guttan i dress eller anna fine festklea:) Syns det e fint at ikke alle e like tradisjonel:) Nei, døp du i bunad det bli flott:)
LHHR Skrevet 18. januar 2010 #4 Skrevet 18. januar 2010 Så vidt jeg husker symboliserer dåpskjolen noe i forbindelse med dåp. Så det er vel ikke helt tilfeldig at man vanligvis bruker en slik kjole uansett om det er gutt eller jente som døpes. Synes dåpskjole hører med. Blir litt anderledes hvis barnet er over 1 år selvsagt, da er jeg enig i at det passer best med noe annet. Tror og synes det passer bedre med noe annet enn dåpskjole ved navnfest. Hvorfor vil du ikke ha dåpskjole?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #5 Skrevet 19. januar 2010 Her skal lillemann døpes i bunad. Snakket med kirkekontoret og de sa vi kunne døpe i det vi ønsket. De sa at det stort sett var pga av tradisjoner at de fleste valgte dåpskjole.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå