Gå til innhold

Vondt i korsryggen


judianna

Anbefalte innlegg

Jeg er snart 27 uker på vei og har i det siste begynt å få veldig vondt i kors ryggen når jeg har sittet en stund , noen ganger kan det faktisk komme når jeg ligger og enkelte ganger kan det verke nedover rompa og . Noen som har noen gode råd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

et godt tips er variasjon forst og fremst. ikke bare ligg paa en ryggen, sitt gjerne halvveis oppreist me puter under i sofakroken, bytt paa hvilken side du ligger paa, etc. husk ogsaa at hvis du sitter mye, prov aa reise deg litt av og til og gjerne gaa bittelitt rundt i rommet..

 

tur i turomraader er ogsaa sterkt anbefalt..! ikke paa asfalt og saann, men der d er grus ol.

 

ikke bare bare aa gaa gravid nei...;-) men du kan prove d som staar overst... (selfolgelig saa er d viktig aa ikke stresse rundt for mye heller...;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det samme her, i tillegg til vondt i lysken og skambeinet. Bekkenløsning =( Så nå er det 50% sykemeldt (jobber i bhg) og forbud mot trapper, løfting osv....får håpe for din del at det ikke er det du kjenner begynnelsen på....ta det iallefall med ro når du kjenner deg sliten! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Kan ikke si at det er akkurat i korsryggen, men litt lengre opp. Kommer på samme om jeg sitter, går eller står rett opp og ned. Det er så ille at det er bare å legge seg ned til meg ja. Har begynt å slappe av på en treningsmatte på gulvet, det virker som det fungerer noen ganger. Har hatt en form for bekkenløsning, med at jeg nesten ikke klarte å gå på do en gang, så vondt at jeg vurderte krykker en stund. Det har gått tilbake sånn at det er ikke så ille lengre. Lurer nå på om jeg må snakke med legen eller jordmor, for det er forferdelig å finne en stilling å sove i. Er så urolig om natten, snur meg fra den ene til den andre siden, så på ryggen osv helt forderdelig :-(

 

Har du det slik at det iler nedover rumpeballen eller begge, kan det være isjias-nerven som blir i trykk. Da hjelper det å strekke på denne. Vanskelig å forklare det med skrift. Sett deg på gulvet med den ene foten bakover ( denne skal være rett ) og den framover skal du bøye. Hvis vi sier du tar høyre fram, skal du da ha foten bøyd mot venstre. Len deg framover med overkroppen slik at du kjenner det bak på rompeballen. Så kan du skifte etter en stund. Jeg gjorde dette flere ganger pr dag, Det var en befrielse for meg i alle fall.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos manuell terapaut i dag pga bekkenløsning, men jeg har de siste dagene og fått et veldig vondt "stikk" i ryggen. Bak lungene i ryggen på en måte også har jeg fått mer belastning mellom skuldrebladene. Hun sa dette var vanlig, men kom i varierende grad hos oss gravide. Det er fordi mage og pupper blir så store at vektfordelingen i kroppen er helt annerledes enn det den normalt er. Dermed strammer musklene seg for å holde kroppen oppe. Det kan forebygges med behandling og lett trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...