Gå til innhold

Hva slags konsekvenser får det

Anbefalte innlegg

Skrevet

for barna deres om de ikke kommer hjem når de skal? enten til middag, eller til kvelden?

Her ble jeg så irritert på guttungen her om dagen at jeg ringte han etter han skulle vært hjemme, og sa at for hvert minutt det gikk før han kom hjem, fikk han antall dagers husarrest.

Ble vel 8 dagers husarrest eller noe deromkring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvor forsinket hun er :o)

Skrevet

Vi har ike det problemet da vi gaar og henter dem naar dem maa hjem eldste er kun nesten 5 saa de faar kun vaere her i nabolaget.

Vil vel si a jeg syns 8 dager var litt i overkant, men skjoenner frustrasjonen din over barn som ikke hoerer etter ( enda man advarer dem om konsekvensene paa forhaand).

Skrevet

Når du først har sagt 8 dager til han. Og han er jo gammel nok til å vite hvor lenge 8 dager er og når han har gjennomført "straffen" sin. Følges dette opp?? Er du like streng når det har gått 6 dager, eller sier du da jaja så gå ut idag da så skal du slippe de to siste dagene. Eller er du beinhard til siste dag?

Jeg har tro på det å ta fra dem goder.. Det gjør iallefall jeg med mine. Jeg inngår avtaler med dem og sier at hvis ikke de kan respektere en avtale som vi har inngått og alle skjønt så må det få konsekvenser, og så blir den "straffen" da gjennomført helt. Ellers vil det jo ikke ha noen virkning for den neste gangen de står i samme dilemma..

Så jeg er enig med deg,, det må få konsekvenser når de har en avtale som brytes slik. Lar du dette skli ut blir det nok vanskelig å hente det inn igjen senere.

Vår gutt på 7 år har begynt å skape seg når han skal legge seg. Får ikke sove. Må bæsje, er tørst er sulten.. Jeg blir gal, trodde han var over slike stadier nå.. Han har alltid trengt litt tid på å sovne, men har som regel ligget i senga til han sovnet. Men nå står han opp. Så jeg satte meg ned (etter en del kvelder med gråting, skriking og krangling) og sa at slik som dette kan ikke vi ha det her i huset, det blir utrivlelig for oss alle, og at fra nå av måtte han gå fint å legge seg når vi sier det er kveld. Og at det var en ting både jeg og pappaen hadde blitt enige om. Hvis ikke han overholder den avtalen får det konsekvenser neste dag. Og akkurat nå er det ingen tv, ingen data ingen DS spilling hele neste dag i det hele tatt!! Holder han ikke avtalen neste dag heller får han husarrest. Til nå har det gått bra..

Skrevet

Jeg gir han noen goder om han har vært flink. Han ringte meg på jobben her i går å spurte om han kunne dra til noen, og please og please... Sa at om han var flink å holdt seg til avtalen skulle han få lov å gå ut på fredag, 1 dag før, men om han ikke holdt seg til avtalen, så fikk han være inne hele helga.

Skrevet

Ja grunnen til at jeg spurte er jo slik jeg ser min sønn gjør.. Han tyner grenser til det ytterste. og må liksom en del hardere konsekvenser til på han for at han skal lære eller høre etter på oss. Vi må liksom alltid gå til hardest mulig straff som vi har å gå på (eller hvordan jeg skal forklare det) før han skjønner at vi mener alvor. Så vi har blitt veldig strenge med oss selv når vi gir han konsekvenser av det han gjør. Og han prøver seg til de grader og skyve denne grensen foran seg hele tiden. Og det går veldig hardt utover vår tålmodighet til tider.. Og det enkleste da hadde jo vært og bare sagt jada bare spill litt DS nå da.. Men bare litt.. Da er jo vitsen vekke, hvis du skjønner.. Så jeg synes det er intressant å høre hvordan andre takler slike ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...