Gå til innhold

Var vi gravide helt dumme som tok svinevaksina?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var vel bare noe medisekapt hysteri hele greiene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dumme var dere ikke. Dere fulgte jo bare anbefalingene....

Jeg har ikke tatt den,enda jeg jobber med syke pasienter hver eneste dag. Følte ikke at jeg trengte det, og jaggu så hadde jeg rett.

Barna mine har fått 1.dose, fordi de er astmabarn. Nå angrer jeg bittert.

Skrevet

jepp.

en flokk med sauer var dere..

Skrevet

Er det bevist nå at hele vaksineringen bare var hysteri?

Skrevet

Det var det vel. Skjønner ikke at norske helsemyndigheter kunne drive forskning på så mange ufødte fostre. Det er jo helt forferdelig at de kunne anbefale gravide å vaksinere seg.

Skrevet

Neppe.

"Svineinfluensavaksinen er liiiivsfarlig," derimot - var i all hovedsak et dumme-mennesker-på-nettfora-skapt hysteri.

Skrevet

Nei, det var dere ikke! Sjekk artikkelen i siste nummer av New England Journal of Medicine om gravide kvinner i California som ble innlagt på sykehus med svineinfluensa.

Skrevet

Jeg personlig synes det ja. Tok den ikke selv, ikke at jeg ergravid da. Og lot ikke barna ta den. Ingen har vært syke, og angrer ikke et sekund. Tror absolutt dere har vært forsøkskaniner!

Skrevet

Hvilke grunnlag har dere for å si at det hele var et hysteri?

Skrevet

Det hele var vel hysteri, fordi den ble jo LANGT mindre dødelig enn de antok i begynnelsen.

Skrevet

Les denne!

http://content.nejm.org/cgi/content/full/362/1/27

For dere som er for late til å sette dere ordentlig inn i saken, og foretrekker synsing fremfor fakta og kunnskap, sakser jeg litt fra konklusjonen:

As the current pandemic unfolds, pregnant and postpartum women should be counseled about the importance of vaccination.21,22,23 Pregnant women are a top-priority group for immunization against 2009 H1N1 influenza. Since the 2009 H1N1 monovalent vaccine is manufactured according to the same processes that are used for the seasonal influenza vaccine, its safety profile among pregnant women is expected to be similar to that of the seasonal influenza vaccine, which has consistently been shown to be safe during pregnancy.24 Preliminary results from a trial of 2009 H1N1 monovalent vaccine have shown a robust immune response in pregnant women, similar to the response in nonpregnant adults, and no safety concerns have been identified.25 Maternal vaccination may also provide a benefit to the newborn infant, with a decreased risk of respiratory infections related to influenza in both the mother and infant during the first 6 months after delivery.23

Skrevet

Hvor dødelig antok de at den var med tanke på hvor mange som nå er vaksinert og vil senke dette tallet?

Skrevet

Over the 4-month study period, the cause-specific maternal mortality ratio for 2009 H1N1 influenza was estimated at 4.3 in California. The maternal mortality ratio for death from any cause was 19.3 in California in 20059 and 13.3 in the United States in 2006.10 More than two thirds of maternal deaths in the United States each year are directly related to obstetrical factors, and maternal deaths due to influenza have been rare.11 The high 2009 H1N1 influenza–specific maternal mortality suggests that this pandemic has the potential to notably increase overall maternal mortality in the United States in 2009.

Hysteri?

Skrevet

Enkelt og greitt svar:) Hvilke dokumentasjon har du for dette svaret?

Skrevet

Nei, ikke dumme. Dere er mødre som allerede før barnet ble født ville gjøre det dere mente var det aller beste for deres barn, noe jeg mener viser at dere er omsorgsfulle mammaer.

Lite kunne dere vite om at det mest sannsynlig ville være unødvendig da hele "pandemien" viste seg å være oppskrytt og hauset opp og vaksinen ville vise seg å ha flere skumle bivirkninger enn først antatt. Det går nok sikkert bare bra med babyene deres, men vit at disse barna har nå vært prøvekaniner for en uutprøvd vaksine og vil for alltid være statistikk deretter.

Jeg synes forøvrig at det er forkastelig at helseinstituttet virkelig anbefalte disse vaksinene til barn som i så mange andre land hadde 18 års grense.

Jeg er glad jeg ikke tok den og heller ikke mine barn. Ingen av oss har vært syke enda det har vært influensa på avdelingene til begge barna og det visstnok var "uhyre smittsomt".

Skrevet

Linken over, fra New England Journal of Medicine. Et av verdens mest anerkjente medisinske tidsskrifter - om ikke DET mest anerkjente.

Skrevet

jeg var en av 3 gravide i kommunen på 8000innbyggere som valgte å ikke ta vaksinen, nå er jeg glad jeg sto på mitt selv om jordmor, lege og helsesøster prøvde å få meg til å ta den flere ganger...

jeg er en som oftest følger strømmen, men det er ikke skadelig å tenke selv å gå utenfor det alle andre gjør:)

tok vaksinen etter jenta var født da, men det går bare ut over meg, og går ikke i blodet på tulla:)

Skrevet

Dere var ikke dumme, men litt hysteriske kanskje?

Ingen av oss tok den, og er veldig glad for det i dag.

Skrevet

Det har jo vært en større, internasjonal debatt i kjølvannet av influensaen og vaksinen, der bl.a en representant høyt oppe i europarådet har tatt WHO så ørene flagrer.

Det blir påpekt at WHO hadde tett samspill med legemiddelindustrien (rådgiverne kom derfra) da de gikk ut og anbefalte massevaksinering.

Skrevet

Jeg vil igjen oppfordre dere til å lese artikkelen jeg linket til over. Synes dere det høres hysterisk ut ikke å ønske et keisersnitt på intensiven - fordi du er så dårlig at du ikke engang kan trilles til en operasjonssal?

Skrevet

Nei absolutt ikke. Vi har jo vært med på å bidra til at pandemien ble mye mindre enn forventet fordi vi vaksinerte oss. Vi har vært med på å bidra slik at de som ikke vaksinerte seg ikke ble syke. Jeg angrer ikke et sekund, er i 3. trimester og ville vaksinert meg en gang til om så var at jeg trengte det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...